یک دیپلمات روس در اعتراض به جنگ علیه اوکراین استعفا داد



یک دیپلمات در هیئت روسیه در سازمان ملل در ژنو روز دوشنبه اعلام کرد که در اعتراض به جنگ مسکو علیه اوکراین استعفا می دهد.

هیئت روسی درباره این استعفا اظهار نظری نکرد، اما به آژانس آناتولی گفت که وب سایت آن به زودی بیانیه ای را منتشر خواهد کرد.

بوریس، مشاور 41 ساله وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی به زبان انگلیسی با اشاره به تاریخ شروع روسیه گفت: در طول 20 سال خدمت دیپلماتیک او، پیچ و خم های مختلفی وجود داشته است. جنگ او علیه اوکراین. “من آن را در سیاست خارجی دیده ام، اما هرگز به اندازه 24 فوریه شرمنده نبودم.”

او گفت: «حمله پوتین به اوکراین و به کل جهان غرب، نه تنها جنایت علیه مردم اوکراین، بلکه شاید جدی‌ترین جنایت علیه مردم روسیه است». «این حرف بزرگ Z در واقع خطی از امیدها و چشم اندازهای باطل جامعه آزاد سعادتمندی است که مردم کشورمان منتظر آن هستند.

حرف Z که در الفبای سیریلیک روسی وجود ندارد، توسط طرفداران روسی به عنوان نمادی از حمایت از جنگ اخیر روسیه علیه اوکراین مورد استقبال قرار گرفت.

بوندارف در مورد کسانی که خواهان جنگ بودند نوشت. آنها فقط یک چیز می خواستند: برای همیشه در قدرت بمانند. وی با اشاره به اینکه هزاران روس و اوکراینی در جنگ جان باختند، گفت: «آنها برای رسیدن به اهدافشان آماده اند تا هر اندازه که نیاز دارند فداکاری کنند».

بونداروف گفت: «با کمال تأسف اعتراف می‌کنم که در طول این بیست سال کارم، سطح دروغ‌گویی و غیرحرفه‌ای بودن در وزارت خارجه (روسیه) به طور مداوم در حال افزایش بوده است. اما در سال های اخیر این موضوع به یک موضوع فاجعه بار تبدیل شده است. روزنامه های روسی به جای ارائه اطلاعات بی طرفانه، تحلیل های جانبدارانه و پیش بینی های محتاطانه، به سطح کلیشه های تبلیغاتی شوروی از دهه 1930 سقوط کرده اند.

بیشتر بخوانید  افسر راهور از پرداخت رشوه میلیونی خودداری کرد

هیلل نویر، مدیر اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، یکی از اولین سازمان هایی که این خبر را منتشر کرد، بوندرف را به دلیل استعفای خود یک “قهرمان” توصیف کرد.

نویر گفت: «سازمان ملل متحد اکنون از دیگر دیپلمات‌های روسیه در سازمان ملل – و در سراسر جهان – می‌خواهد تا از الگوی اخلاقی او پیروی کنند و استعفا دهند.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس در شرق اوکراین به رسمیت شناخت و سه روز بعد در روز پنجشنبه، 24 فوریه. مارس 1400 – عملیات نظامی به نام “عملیات نظامی ویژه” را علیه اوکراین آغاز کرد که روابط متشنج بین مسکو و کی یف را وارد وضعیت درگیری نظامی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید