یک داروی گیاهی جدید برای درمان مشکلات ناشی از آتروفی واژن


مدیر توسعه بازرگانی شرکت دارویی باری اسنس جناب آقای مهرداد پرنور در مراسم رونمایی از این محصول جدید گفت: آنچه در مورد این داروی گیاهی جدید حائز اهمیت است این است که برخلاف نمونه های مشابه خارجی که با کمک مواد شیمیایی و هورمونی (HRT) ساخته می شوند، این داروی جدید (ژل واژینال واژینال) کاملا ارگانیک و گیاهی و با توجه به عدم استفاده از مواد شیمیایی و هورمونی است. بدون کمترین عوارض جانبی برای مصرف کننده.

وی در خصوص رقبای تجاری این محصول با اشاره به برند خارجی و قیمت بسیار بالاتر در این زمینه، مزیت رقابتی محصولات وجیهیل را کیفیت، راندمان بالاتر و همچنین قیمت مناسب آن عنوان کرد.

بسیاری از زنان با کاهش میزان استروژن در بدن مواجه می شوند که باعث خشکی و درد در این ناحیه می شود و بیشتر این علائم را عامل اضطراب و ناراحتی می دانند. بیش از نیم قرن، در زنان، ترکیب استروژن ها پروژستین هستند یا همان درمان جایگزینی با هورمون (HRT) تأثیر مفیدی بر علائم آتروفی واژن (کاهش روانکاری و لغزش واژن به دلیل کاهش استروژن در زنان) دارد، اما مطالعات بالینی اخیراً منتشر شده ایمنی آن را برای سیستم قلبی عروقی و همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه را زیر سؤال می برند.

مدیر توسعه بازار اسانس های باری با ارائه آماری از داروهای هورمونی ادامه داد:

سالانه یک میلیون و پانصد هزار زن باردار می شوند و طبق آمار 10 درصد زنان در سنین باروری به PCOS (شایع ترین علت ناباروری ناشی از تخمک گذاری) مبتلا هستند و از داروهای هورمونی و ضد بارداری استفاده می کنند.

با در نظر گرفتن آمارهای داده شده و استقبال از مصرف داروهای غیر هورمونی که در کشورمان خطرات کمتری برای بانوان دارند، این محصول تولید و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: کاهش استروژن در زنان باعث آتروفی واژن (کاهش روغن کاری و لیز شدن واژن به دلیل کاهش استروژن در زنان) و علائم آن مانند خشکی، گزگز و خارش واژن، مقاربت دردناک، کاهش میل جنسی و عفونت های مکرر ادراری می شود.

تا سال 1990، رایج ترین درمان برای آتروفی واژن HRT خوراکی بود، اما به دلیل عوارض جانبی سیستمیک این روش، درمان موضعی استروژن مورد توجه قرار گرفت، اگرچه عوارض جانبی در استفاده طولانی مدت همچنان نگران کننده است. کمبود استروژن می تواند منجر به تغییراتی در واژن شود و در هر یک از شرایط زیر رخ دهد: یائسگی و بعد از آن، پس از زایمان، شیردهی، مصرف داروهای هورمونی (قرص های ضد بارداری)، در طول شیمی درمانی و برداشتن تخمدان.

بیشتر بخوانید  پشت صحنه سریال در حاشیه

به عنوان یک جایگزین طبیعی و ایمن برای HRT که در دوران یائسگی استفاده می شود، محصولات گیاهی به طور فزاینده ای محبوب می شوند. مطالعات بالینی اثر رازک را که آنتی اکسیدان و حاوی استروژن گیاهی است در کاهش علائم آتروفی واژن در زنان یائسه مورد بررسی قرار داده است. فیتواستروژن Prenylnaringenine نامیده می شود و 8 برابر قوی تر از سایر استروژن های گیاهی است و توانایی اتصال به گیرنده های استروژن ERα و ERβ در بدن را دارد.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استروژن، از جمله HRT، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. دو مکانیسم اصلی سرطان عبارتند از سیگنال دهی استروژن (مسیر هورمونی) و متابولیسم استروژن به کینون های واکنشی (مسیر شیمیایی). مطالعات نقش محافظتی بالقوه رازک را در کاهش خطر سرطان سینه با تعدیل متابولیسم استروژن نشان داده‌اند. در نتیجه اسانس باریم وجیهیل نه تنها علائم آتروفی واژن را بهبود می بخشد، بلکه به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه نیز کمک می کند.

نتایج مطالعات فارماکولوژیک و بالینی:

وی در ادامه درباره مطالعات انجام شده بر روی این محصول و آزمایشات آن گفت:

در یک مطالعه مقدماتی بر روی 10 زن، ایمنی مصرف موضعی و سیستمیک 1 تا 2 گرم در روز به مدت 30 روز ثابت شد.

در مطالعه دیگری که به صورت چند مرکزی، باز و کنترل نشده طراحی شده بود، 100 زن یائسه از اپلیکاتور حاوی 2.5 گرم ژل یک بار در روز به مدت یک هفته و سپس دو بار در هفته به مدت 11 هفته استفاده کردند.

هدف اول ارزیابی خشکی واژن توسط محققان و بیمارانی است که از آن استفاده می کنند مقیاس آنالوگ بصری (VAS) هدف دوم بررسی سایر علائم و نشانه های مرتبط با واژینیت آتروفیک (خارش، گزگز، مقاربت دردناک، التهاب، ادم و بثورات پوستی در مقیاس 4 درجه ای و وجود خراشیدگی در مخاط واژن و دیسپیتلیال شدن) و گزارش عوارض جانبی بود. . در طول تحصیل

نتایج این مطالعه نشان داد که این محصول بر کاهش خشکی واژن و سایر علائم و نشانه‌های آتروفی واژن تأثیر بسزایی دارد. هیچ عارضه جانبی مرتبط با درمان گزارش نشد و بیمار بسیار پذیرا بود. محققان به این نتیجه رسیدند که این دارو می تواند به عنوان یک جایگزین موثر و بی خطر برای درمان آتروفی واژن در زنان یائسه به ویژه در مواردی که درمان جایگزینی هورمون توصیه نمی شود، تجویز شود.

بیشتر بخوانید  هدیه ای ارزشمند به مریم امیرجلالی!

Vagiheal Barium® Vagihel Barium® Vagiheal Barium® ژل واژن

به منظور تامین رطوبت طبیعی واژن و رفع خشکی، سوزش، خارش و مقاربت دردناک ناشی از آتروفی واژن در زنان یائسه، ژل واژینال تجویز و استفاده می شود.

یک داروی گیاهی جدید برای درمان مشکلات ناشی از آتروفی واژن

این محصول یکی از اجزای موثر است رازک (Humulus lupulus) فرموله شده برای کاهش علائم آتروفی واژن و جلوگیری از ناراحتی واژن که می تواند در هر مرحله از زندگی یک زن رخ دهد. عصاره طبیعی رازک و ویتامین E به کار رفته در فرمولاسیون این محصول با افزایش رطوبت طبیعی بدن و تثبیت تون و سفتی واژن از پیری ناحیه واژن جلوگیری می کند. همچنین اسید هیالورونیک موجود در محصول قادر به ذخیره مقادیر زیادی آب و تشکیل لایه ای از مایع مرطوب کننده طبیعی و بهبود علائم خشکی واژن است (3). این ماده مسئول رطوبت و خاصیت ارتجاعی مخاط واژن بوده و دارای خواص زیر است:

  • محافظت: اسید هیالورونیک از پوست واژن محافظت می کند و سوزش پوست را کاهش می دهد و از خارش و سوزن سوزن شدن جلوگیری می کند.
  • روغن کاری: اسید هیالورونیک روانکاری طبیعی را بهبود می بخشد و فعالیت جنسی طبیعی را ممکن می سازد.
  • بازسازی سلولی: اسید هیالورونیک یک لایه مایع ایجاد می کند، ضایعات مخاط واژن را می پوشاند و روند بهبودی را تحریک می کند.
  • سایر مواد موجود در این محصول واژن را چرب کرده و علائمی مانند خارش و سوزش را بهبود می بخشد.

این محصول در داخل واژن و نواحی اطراف آن استفاده می شود. با استفاده از اپلیکاتور موجود در بسته بندی محصول، ابتدا به مدت 7 شب متوالی، 2.5 گرم ژل هر شب در هنگام خواب (درمان اولیه)، سپس دو بار در هفته (درمان نگهداری) داخل واژن استفاده می شود. ژل را می توان به دفعات مورد نیاز برای ماندگاری اثرات استفاده کرد. با استفاده از انگشت می توان از این محصول در اطراف واژن (ورودی واژن و نواحی خارجی) نیز استفاده کرد. استفاده از محصولات در اطراف واژن می تواند به تسهیل فعالیت جنسی و کاهش خشکی واژن کمک کند. در دوران قاعدگی می توان از وجیهیل استفاده کرد. ژل واژینال واژینال را می توان با کاندوم نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  کرونا در اصفهان | جزئیات بستری بیمار اصفهانی مبتلا به کرونا

مدیر توسعه کسب و کار باری در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به اهمیت و غیرت متخصصان دارویی داخلی باری اسنشالز، بتوانیم خلاءهای موجود در محصولات بهداشتی را که با تحریم ها کاهش یافته و بار سنگینی بر دوش خانوارها گذاشته است، پر کنیم.

نکات توصیه شده:

  • اپلیکاتور در دوران بارداری نباید استفاده شود. در عوض مقدار اندازه گیری شده ژل توسط اپلیکاتور روی انگشت زده می شود و به آرامی و ملایم استفاده می شود تا احساس راحتی داشته باشد.
  • اگر سابقه حساسیت به هر یک از اجزای محصول دارید، نباید از آن استفاده کنید. هیچ واکنش نامطلوبی در کارآزمایی بالینی پس از استفاده از ژل واژیل گزارش نشد (2).
  • از نظر تداخلات دارویی، عصاره رازک ممکن است آنزیم های سیتوکروم P450، به ویژه خانواده سیتوکروم P2C را مهار کند، به طوری که در صورت استفاده همزمان، ممکن است بر کارایی و ایمنی برخی از داروهای سوبسترای سیتوکروم P2C تأثیر بگذارد. (4)
  • محصول را دور از دید و دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • پس از استفاده، لوله را محکم ببندید.
  • محصول را دور از نور در دمای 30-15 درجه نگهداری کنید.
  • از محصولات قدیمی استفاده نکنید.
  • این محصول (ژل و اپلیکاتور) برای استفاده شخصی است و نباید به اشتراک گذاشته شود.
  • اگر اپلیکاتور آسیب دیده یا کثیف باشد نباید از آن استفاده کرد.

باریج اسنس barijessence.com به عنوان یک شرکت دانش بنیان با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور همکاری علمی دارد و این محصول پس از طی مراحل تحقیقاتی در مرکز تحقیق و توسعه این مجتمع و پس از اخذ گواهینامه به مرحله تولید رسید. این ارگان به بازار ایران ارسال شد و هم اکنون در داروخانه های معتبر سراسر کشور عرضه می شود.

جداکننده خط

بیشتر بخوانید:

10 علت اصلی خشکی واژن در هنگام دخول + 7 درمان نهایی این عارضه

فواید شگفت انگیز شیاف ویتامین E برای خانم ها!

علت تورم لابیای کوچک؛ درمان التهاب و خشکی واژن


دیدگاهتان را بنویسید