یک خانم جوان 4 بیمار را زنده کرد – اخبار مهر ایران و اخبار جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترفرهاد ابونژادیان عصر امروز دوشنبه در مصاحبه با رسانه ها اظهار داشت: زن 29 ساله ساکن تهران که بر اثر سانحه رانندگی در جاده های استان مجروح شده بود ، 22 تیر به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

وی افزود: به دلیل شدت جراحات وارده ، این بیمار روز گذشته (27 تیرماه سال جاری) دچار مرگ مغزی شد که با موافقت خانواده و تلاش تیم پیوند در دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، دو کلیه وی و اهواز گلستان به سه بیمار نیاز دارد. “وی پیوند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: قلب خانم جوان نیز برای پیوند یک نوجوان 14 ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران اعزام شده است.

ابوالنجادیان گفت: این دهمین اهدا اعضای بدن از ابتدای سال جاری تاکنون است که شامل 9 مورد پیوند کبد ، 17 مورد پیوند کلیه و دو مورد پیوند قلب در تهران است که در شرایط فعلی کرونر رقمی بی سابقه است.

ساسان کیانپور ، رئیس گروه هواپیمایی اضطراری دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: تیم هواپیمایی اورژانس هوستان پس از اعلام مأموریت پیوند در تهران ، عضو پیوندی را با استفاده از بالگرد اورژانس به مدت 10 دقیقه به بیمارستان گلستان اهواز تحویل داد و به آنجا منتقل شد. فرودگاه اهواز برای پیوند یک نوجوان در اسرع وقت با استفاده از هواپیمای فالکون به بیمارستان راجای تهران اعزام می شود.

کل زمان مأموریت انتقال قلب از بیمارستان گلستان اهواز به بیمارستان رجایی تهران 96 دقیقه بود که سریعترین زمان انتقال تاکنون بوده است.

بیشتر بخوانید  نوسان قیمت دلار و یورو در بازارهای مختلف 11 آذر

دیدگاهتان را بنویسید