یک توصیه مهم برای اثربخشی بیشتر دوزهای واکسن کرونا



به گزارش سلام نو، فارس به نقل از CGTN نوشت: یک مطالعه جدید توصیه جدیدی در مورد فاصله بین دوزهای واکسن برای بهترین اثربخشی ممکن واکسن ها ارائه کرده است.

طبق یک مطالعه جدید، در غیاب واکسن‌های اختصاصی آمیکرون، افزایش فاصله واکسیناسیون بین دوزها ممکن است سطح بالاتری از محافظت در برابر انواع فرعی این سویه را فراهم کند.

این مطالعه که در اوایل ماه جاری در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، توسط گائو فو، آکادمیک آکادمی علوم چین (CAS) و مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) هدایت شد.

در این مطالعه، محققان سطوح آنتی بادی‌های خنثی‌کننده علیه سارس-کوو-2 و زیرگروه‌های آمیکرون، از جمله BA.4 و BA.5 را در نمونه‌های خونی که از افرادی که سه دوز واکسن غیرفعال تولید شده در چین دریافت کرده بودند، ارزیابی کردند. .

نتایج نشان داد که در هر گروه واکسن، سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده علیه همه زیرگروه‌های آزمایش‌شده آمیکرون به‌طور قابل‌توجهی کمتر از سطوح در برابر سویه اصلی ویروس بود، که نشان می‌دهد این زیرگروه‌ها توانایی فرار از محافظت ایمنی را دارند.

اما برای واکسن ZF2001، محققان دریافتند که سطوح آنتی بادی خنثی کننده با افزایش فاصله بین دوز دوم و سوم، به ویژه برای زیرگروه های میکرونی، افزایش می یابد.

برای دریافت‌کنندگان واکسن که بین دوزهای دوم و سوم فاصله چهار تا شش ماهه داشتند، سطح آنتی‌بادی خنثی‌کننده آن‌ها در مقایسه با نوع اصلی حدود 10 برابر و در مقایسه با همه زیرگروه‌های آمیکرون حدود 30 برابر بیشتر بود. در مقایسه با کسانی که یک ماه بین دوزها فاصله داشتند.

محققان توضیح دادند که عملکرد بهتر ZF2001 به دلیل استفاده از دامنه اتصال گیرنده به عنوان یک آنتی ژن است که می تواند سطوح آنتی بادی های خنثی کننده را علیه زیر واحدهای میکرونی از طریق تجویز دوزهای تقویت کننده متعدد القا کند.

بیشتر بخوانید  دیدار استاندار و فرمانده سپاه خوزستان با شیوخ و بزرگان عرب

واکسن ZF2001 به طور مشترک توسط مؤسسه میکروبیولوژی تحت نظر CAS و Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical Company Ltd ساخته شد. در ماه مارس، چین یک بازار مشروط برای واکسن را تایید کرد.

زیرگروه Omicron BA.5 در حال تبدیل شدن به سویه غالب COVID-19 در سراسر جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید