یکی دیگر از ویژگی های خطرناک آمیکرون را کشف کنید



به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس؛ نتایج یک آزمایش جدید نشان می دهد: Omicron پایداری محیطی بیشتری در بین انواع مختلف سویه های کروناویروس دارد.

در این مطالعه، کارشناسان ژاپنی گزارش دادند که گونه جدیدی از کروناویروس به نام Omicron از ثبات محیطی بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی برخوردار است.

در این مطالعه، سویه کروناویروس ووهان و سایر سویه‌های نگران‌کننده آلفا، بتا، دلتا و Omicron از نظر بقا و عفونت‌پذیری مقایسه شدند. متخصصان با استفاده از نمونه‌های آزمایشگاهی پوست انسان و بسترهای پلاستیکی، پایداری محیطی انواع مختلف ویروس کرونا را ارزیابی کردند.

درک بیماری زایی ویروس کرونا و پایداری آن در محیط زیست برای کاهش شدت اپیدمی، که آسیب جدی در سراسر جهان ایجاد کرده است، بسیار مهم است. از همان روزهای اول، ویروس کرونا شیوع بالایی را نشان داده است. با ظهور گونه های مختلف، این ویروس مسری شده است، زیرا با وجود واکسیناسیون و قرنطینه، تعداد عفونت ها در سراسر جهان در حال افزایش است.

افزایش عفونت و انتقال ویروس کرونا به عوامل متعددی از جمله افزایش بار ویروسی دفع شده از فرد مبتلا، کاهش حداقل بار ویروسی مورد نیاز برای ایجاد عفونت، تغییر در محل عفونت و افزایش پایداری محیطی نسبت داده می‌شود. .

در این مطالعه، کارشناسان ژاپنی پایداری ویروس را روی سطوح پلاستیکی و پوست انسان ارزیابی کردند. پس از قرار دادن ویروس بر روی سطح پلاستیک / پوست، بقای ویروس در شرایط آزمایشگاهی آزمایش شد. آنها پایداری ویروس‌های مختلف را بر روی سطح مدل‌های پوست انسان ارزیابی کردند و همچنین اثربخشی ضدعفونی‌کننده‌های مختلف از ویروس‌های موجود بر روی پوست انسان را کشف کردند. در این مطالعه از ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل، اتانول و ایزوپروپانول استفاده شد.

بیشتر بخوانید  افزایش دوره های کرونر در زنجان

به گفته کارشناسان، در سطح پلاستیک، زمان بقای سویه‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون 56، 191.3، 156.6، 59.3، 114 و 193.5 ساعت است.

در حالی که در سطح پوست انسان، زمان بقای سویه‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و امیکرون به ترتیب 8.6، 19.6، 19.1، 11، 16.8 و 21.1 ساعت است. او برای زنده ماندن وقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید