مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یمن اسناد فشار آمریکا بر رژیم صالح برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را فاش کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه بین الملل آژانس فارس ، وزارت اطلاعات یمن این سازمان اسناد رسمی را منتشر كرده است كه تلاش های طولانی مدت آمریكا برای رفع تحریم اسرائیل در یمن و عدم موفقیت رژیم سابق علی عبدالله صالح را نشان می دهد. که این نشان می دهد.

طبق این اسناد ، سفارت آمریکا از رژیم صالح خواسته است که تحریم اقتصادی کالاهای اسرائیلی را پایان دهد و در برنامه های ضد صهیونیستی شرکت نکند.

این اسناد حاوی شواهد و جزئیات جدیدی از ایالات متحده و ناامیدی رژیم صهیونیستی از تحریم کالاهای آنها و چگونگی فشار واشنگتن به دولت صالح برای گشودن درهای یمن به روی کالاها و شرکت های صهیونیستی است.

توماس کرایسکی ، سفیر ایالات متحده در صنعا در سال 2005 ، علی عبدالله صالح وزیر امور خارجه وقت را خواست لغو تحریم ها رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی تحت فشار قرار گرفته است.

کرایسکی از رژیم صالح خواست تا تحریمهای شرکتهای دارای ارتباط درجه یک ، درجه دو یا سوم با رژیم صهیونیستی را لغو کند.

طبق اسناد ، رژیم صالح با فشار آمریکا برای رفع تحریم اسرائیل مخالفت نکرد و ابو بکر الکربی وزیر خارجه وقت آمریکا به سفیر آمریکا گفت که تحریم کالاهای آمریکا و اسرائیل جدی نیست.

سفارت آمریكا در سال 2007 با ارسال تلگرافی به وزارت امور خارجه یمن به رژیم سابق دستورالعمل عدم اعزام نمایندگان به نشست سالانه رژیم صهیونیستی در دانشگاه دمشق را صادر كرد.

در این تلگرام آمده است که تحریم کالاهای اسرائیلی از کشورهای عربی مانعی برای صلح و مشارکت در اقتصاد جهانی و مانعی برای سرمایه گذاری است.

بیشتر بخوانید  همسر امیر قطر حجاب خود را فاش کرد / تصاویر

سفارت آمریکا با لغو تحریم کالاهای صهیونیستی از یمن ، شرایط را برای بهبود روابط یمن با ایالات متحده و جامعه جهانی و الحاق یمن به سازمان تجارت جهانی تعیین کرده است.

دولت آمریکا همچنین کشورهای عربی را برای تحریم کالاهای صهیونیستی تحت فشار قرار داده است.

انتهای پیام


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *