یحیی گل محمدی جایگزین کالدرون شد + سوابق کاری گل محمدی


گل محمدی سرمربی جدید پرسپولیس شد

دلگرم: باتوجه به توافقات انجام شده، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد و این خبر تا ساعاتی بعد اعلام می‌شود.

سرمربی 48 ساله و سابق تیم شهرخودرو که در یک و نیم سال اخیر عملکرد بسیار خوبی با این تیم مشهدی داشت، سرانجام با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید و در آستانه حضور در این تیم است. این در حالی است که مالک پدیده نیز با مدیران پرسپولیس به توافق رسیده و مشکلی برای بازگشت یحیی به پرسپولیس وجود ندارد.

سرخپوشان پایتخت پس از جدایی گابریل کالدرون، مذاکرات فراوانی را با چند گزینه داشتند اما روی یحیی گل محمدی به اجماع نظر رسیدند و تمام تلاش خود را کردند تا این عملیات را به موفقیت برسانند. این در حالی است که در تابستان قرمزها موفق به جذب او نشدند و در واقع حمیداوی اجازه این کار را نداد.

حال در شرایطی که حضور او در پرسپولیس قطعی به نظر می‌رسد، احتمالا باید برای اعلام رسمی آن از سوی باشگاه پرسپولیس، هواداران این تیم چند ساعت دیگر نیز منتظر بمانند.

این در حالی است که برخی رسانه ها خبر از بازگشت او و دستیارانش به مشهد داده بودند اما این موضوع صحت ندارد و یحیی در تهران به سر می‌برد و عصر امروز قراردادش را نهایی خواهد کرد.

گل محمدی در لیگ دوازدهم یک نیم فصل هدایت پرسپولیس را برعهده داشت که قرمزها در آن دوران تحولی قابل توجه با گل محمدی را تجربه کردند و به فینال جام حذفی نیز رسیدند اما در بازی نهایی مغلوب تیم سپاهان شدند. حالا او در شرایطی به پرسپولیس آمده که این تیم در صدر جدول است و باتوجه به حضور در لیگ قهرمانان و نیمه نهایی جام حذفی، شرایط خوبی برای موفقیت او وجود دارد.

بیشتر بخوانید  تاریخ انتخابات ریاست جمهوری امریکا مشخص شد

یحیی گل‌ محمدی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در سال ۱۳۴۹ در اردبیل به دنیا آمد

وی سابقه بازی در تیم‌های هلال احمر قم، بانک تجارت، پرسپولیس، فولاد خوزستان و صبا را در کارنامه دارد.

حضور در تیم ملی و گل زنی برای این تیم از افتخارات یحیی گل محمدی به حساب می‌آید. وی همچنین ۷۴ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داد و ۵ گل به ثمر رساند.

گل محمدی در کارنامه مربیگری خود سابقه حضور در تیم‌های نساجی مازندران و تربیت یزد و تیم صبا را در چند بازی پایانی لیگ هفتم دارد.

همچنین گل‌محمدی در یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در تیم راه‌آهن دستیار علی دایی نیز بوده است.

پس از آنکه عبدالله ویسی (مربی صبا در لیگ یازدهم) تصمیم گرفت لیگ دوازدهم را با تیم پیکان آغاز کند، مسئولان باشگاه صبا با عقد قراردادی 2 ساله هدایت این تیم را به یحیی گل‌محمدی کاپیتان سابق تیم ملی سپردند.

وی در حالی به عنوان سرمربی صبا انتخاب شد که این تیم فصل آینده (2012 – 2013) در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهد کرد.

گل‌ محمدی سرمربی پرسپولیس شد ؟

سابقه مربیگری یحیی گل محمدی

یحیی گل‌محمدی اوایل مهر سال 1391 و در هفته نهم لیگ‌برتر همکاری خود را با تیم صبا قطع کرد و به عنوان کمک‌مربی در تیم پرسپولیس مشغول به خدمت شد.

آذر سال 1391 کمیته فنی تیم پرسپولیس تصمیم به برکناری مانوئل ژوزه گرفت و یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد.

یحیی گل‌محمدی پس از شکست در فینال جام حذفی مقابل سپاهان با انتقادهای پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس مواجه شد و 18 اردیبهشت سال 1392 تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفت و استعفا داد.

بیشتر بخوانید  شبنم کمانگر در اولین سالگرد ازدواجش با مهرداد میناوند!

باآغاز فصل سیزدهم لیگ برتر یحیی گل محمدی سرمربیگری تیم فوتبال نفت تهران را پذیرفت و پس از آن در سال 1393 به باشگاه ذوب‌آهن اصفهان پیوست. قرارداد او با ذوب آهن در خرداد 95 به مدت یک فصل دیگر تمدید شد. اما یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن قراردادش را با این باشگاه اصفهانی در تاریخ سوم مهر 95 فسخ کرد.

یحیی گل‌محمدی در خرداد سال 1396 با باشگاه تراکتورسازی قرارداد امضا کرد و سرمربی این تیم شد و سپس در سال بعد هدایت پدیده مشهد را در لیگ هجدهم بر عهده گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید