یاور و علی معروف هانی آسمانی مادر شهیدان شدند



ایسنا / زنجان مادر شهیدان یاور و علی معروففی به فرزندان شهیدش پیوستند.

حاجی هانوم ثریا یوسفلی ، مادر شهیدان یاور و علی معروفهانی در سال 1313 متولد شد و پس از گذراندن دوره بیماری و پیری در 87 سالگی در کشور ماند. فرض بر این است که پیکر این مادر شهید پس از پیروی از پروتکل های بهداشتی در گلزار شهدای شنات ابهر در آرامستان این شهر رهاسازی شود.

شهید یاور معروفهانی در سال 1338 در شهر ابهر متولد شد. پدرش خرید و فروش فرش و زندگی سعادتمندی را برای خانواده اش فراهم کرده بود و وی به احکام و امور دینی ارادت خاصی داشت ، بنابراین یاور و علی ، شهید دیگر خانواده ، از کودکی تربیت دینی خود را دریافت کردند.

این شهید والامقام تحصیلات خود را در روستای شنات نزدیک ابهر آغاز کرد و موفق به اخذ دیپلم دبیرستان شد. وی پس از پیروزی انقلاب به عنوان عضوی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پذیرفته شد و در واحد عملیاتی سپاه آبخازیا مشغول به کار شد.

از جمله عملیاتی که یاور در آن شرکت داشت ، عملیات بیت المقدس بود. شهید معروف خانی نیز در سال 1361 در جبهه بود و شهادت برادرش علی نتوانست او را از مناطق عملیاتی دور نگه دارد. وی که اکنون مسئولیت عملیات لشکر 17 علیه ابن ابی طالب (ع) را بر عهده داشت ، خود را برای هدایت عملیات محرم آماده می کرد.

صبح روز یازدهم نوامبر سال 1982 در عملیات محرم در منطقه عین هوش یاور معروفهانی در اثر عملیات ترکش از ناحیه سر و قفسه سینه به شدت زخمی شد و وی را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند اما در جاده نزدیک اندیمسک کشته شد. پیکر وی را به ابهر برده و در گلزار شهدای آن شهر به خاک سپردند. شهید علی معروفهانی نیز هفتم اردیبهشت سال 1341 به دنیا آمد. این شهید والامقام در جبهه بسیج حضور داشت و در 19 اردیبهشت 1361 در شلمچه کشته شد.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال جدید/ این دردسر بزرگ بازار ارز را تهدید می‌کند

چهارده سال پس از شهادت یاور معروفهانی ، در سال 1375 ، تیم های جستجو بقایای علی معروفی ، برادرش را که در عملیات بیت المقدس شهید بود و ناپدید شد ، کشف و او را به ابهر بردند و در مزار شهدا دفن کردند. در این شهر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید