به گزارش ایرنا و به نقل از شهرداری تهران، در سال 2017 و همزمان با روی کار آمدن دولت جدید شهر ، تحقیق درباره “نحوه انتقال املاک و مستغلات به مدت 10 سال به شهرداری تهران (2007 تا 2017)” توسط شورای شهرداری تهران تصویب شد و اکنون پس از تقریباً سه نتیجه این تحقیق منتشر شده است.
همانطور که نتایج این مطالعه نشان می دهد ، روش های انتقال ، تملک و تملک دارایی و سایر دارایی های شهرداری تهران با 9 روش ساخته شده است. دریافت اموال از طریق تمیزی و در ازای دریافت عوارض ، انتقال املاک در ازای انتقال پولی و واسطه ای انتقال پول (هولوگرام) و انتقال اموال به اشخاص حقیقی و حقوقی قطعی و در قالب کمیته سازماندهی خانه سازمان دهنده است.
این موارد شامل انتقال املاک طبق ماده 55 (6) به اشخاص حقوقی ، انتقال املاک غیرقراردادی به اشخاص حقیقی ، انتقال املاک موسوم به “املاک نجومی” و املاک در قالب قراردادهایی موسوم به بودجه بنیاد تعاون است. سپاه و سایر نقل و انتقالات.
تحصیل در ازای عوارض
همانطور که در این گزارش آمده است؛ از سال 1390 به دلایلی که برای کمیسیون تحقیق روشن نیست ، روش پرداخت هزینه های غیر نقدی (دریافت ملک در ازای دریافت مجوز و پایان کار) در ساختار درآمد شهرداری تهران شکل می گیرد و دارای در سالهای بعد تثبیت و گسترش یافته است. به دنبال این موضوع ، ساختار خاصی به نام دبیرخانه کمیسیون منابع غیر پولی تشکیل شد و تصمیم بر این شد که مناطق 22 گانه شهرداری تهران گزارش های هفتگی منابع غیر پولی را به آن دبیرخانه ارائه دهند.
با این وجود ، گسترش منابع غیرنقدی در شهرداری تهران منجر به اطلاعات مربوط به املاک و مستغلات شد که شهرداری در ازای دریافت عوارض به ویژه در هیچ یک از معاونت ها و بخشهای شهرداری خریداری نکرد.
طبق مطالعات اخیر ، اولین مورد این است که دارای خواص پنهان و ناشناخته است و آنچه در بیش از 2000 مورد انتقال اشخاص حقیقی و حقوقی ، اغلب بدون قرارداد ، برخی به صورت اصطلاحاً خواص نجومی و برخی دیگر از راه های دیگر لیست یا قلمرو املاک متعلق به شهرداری حذف شده است.
واگذاری املاک در ازای عقد قرارداد و حواله (هولوگرام)
در سال 1391 ، علیرغم وجود نهادی مانند سازمان املاک و مستغلات در شهرداری تهران ، که مسئولیت املاک و مستغلات را بر عهده داشت ، برای اولین بار فراخوان میانجیگری برای “تسریع و پشتیبانی از اجرای پروژه های شهرداری و انجام اقدامات لازم برای جذب امکانات خارج از شهرداری. “کارگزاران بانک های دولتی و بانک های عمومی پیش بینی و پذیرفته می شوند.”
با این حال ، طبق گزارش بررسی انتقال املاک و مستغلات ، کاهش در انتقال واسطه پول (هولوگرام) عملیات کارگزار برای تسویه بدهی شهرداری به پیمانکاران و غیره را تسهیل کرده است. با این وجود ، با انحراف در کار شرکت های کارگزاری ، توجه این شرکت ها از ارائه مشتری و سرمایه گذار و جذب تسهیلات و سرمایه به خارج از شهرداری تهران معطوف به فروش تراکم موبایل و انتقال و فروش املاک و مستغلات در محل کار است. شهرداری تهران.
نقل و انتقالات دلالی ، به جای استفاده برای تسویه بدهی و بدهی های شهرداری تهران به پیمانکاران و غیره ، در پشت باجه به اشخاصی که سعی کرده اند بابت هزینه های پروانه ، هزینه های فسخ و سایر بدهی ها پولی که باید مستقیماً به حساب شهرداری تهران واریز می شد ، این حواله ها در اختیار آنها قرار گرفت.
یافته های این گزارش نشان می دهد که سازمان املاک و مستغلات بین سالهای 1391 و 1396 26000 و 344 حواله کارگزاری (هولوگرام) به مبلغ 14 تریلیون تومان صادر کرده است.
در مورد اینکه چه مقدار اموال و مبالغ معادل منابع غیرنقدی از شهرداری تهران به شرکتهای کارگزاری یا از طریق آنها به سایر طلبکاران شهرداری تهران جهت تسویه حساب های نقدی از این شرکت کارگزاری ، انتقال داده شده است ، اطلاعات دقیقی در دست نیست. با وجود این شواهد ، انحرافی وجود دارد. این امر برای اهداف و اجرای حواله های دلالی و ظهور فساد گسترده در این زمینه ضروری است.
فقط در یک مورد و در مورد یک تریلیون جلد هولوگرام ، این نشان می دهد که از 1 تریلیون جلد ترجمه کارگزاری مورد بحث ، 400 میلیارد تومان تعلیق و 57 میلیارد تومان لغو شده است.
در مورد توافق نامه های کارگزاری ، شورا دو عنصر توافق نامه های کارگزاری را در سال های 1394 و 95 در نظر می گیرد که بین سازمان املاک و مستغلات و تعاونی اعتبار ثامن منعقد شده و در پرتو آنها املاک و پروانه های زیادی از شهرداری تهران برای این شرکت وجود دارد ” رسا تجارت “مبین” قطعاً منتقل شده قابل توجه است.
انتقال مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی به طور دائم
موضوعات زیادی در این زمینه وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اخیراً بحث و جدال زیادی ایجاد کرده است نحوه واگذاری پروژه بم لند.
نتایج تحقیقات و تحقیقات چنین است. نحوه امضای قرارداد “بام لند” که طبق آن قطعه ای به مساحت 44000 متر مربع در قالب توافق نامه مشارکت به شخصی تعلق گرفت ، اما متعاقباً سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی شهرداری برای عدم رعایت اعتراضات شهرداری حسادت
روش انتقال املاک مختلف به موسسه خیریه امام رضا (ع) بدین صورت بود که ابتدا چندین قطعه زمین به مساحت حدود 70000 متر مربع در قالب واگذاری داخلی به سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران منتقل شد و پس از آن سازمان سرمایه گذاری ، اگرچه فقط او اختیار منعقد كردن قرارداد مشاركت و نه فروش را داشت و اموال را به خیریه امام رضا (ع) كه متعلق به كارمندان منتخب و منتخب شهرداری بود تحویل داد بدون آنكه دریافت كند. یک قیمت واقعی
براساس گزارش سازمان املاک و مستغلات ، مبلغ 159 میلیارد تن از طریق شهرداری 22 و سازمان املاک و مستغلات و 11 فروشگاه در پاساژ الماس کریم خان از طریق کارگزاری جهان در ازای انتقال کارگزاری از طریق املاک و مستغلات سازمان نیز به این موسسه خیریه اهدا شد.
در این بخش فروش سرانه 22 میلیون متر مربع خدمات در منطقه 22 ، نقض پروژه “مال ایران” ، انتقال اردوگاه میرحسینی ، هزارویک شهر ، اطلس مال ، شهروند فارمانی ، پارکینگ طبقاتی لاله ، شما می توانید مجتمع فرهنگی ورزشی هاگیگات ، امام رضا و شمس الشمس را مشاهده و پروژه کنید.
واگذاری املاک در قالب کمیته ساماندهی خانه های سازمانی
طبق مطالعات انجام شده در طی 60 دقیقه از جلسه کمیسیون با حضور معاون اداری و مالی شهردار وقت ، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات ، مدیرکل امنیتی ، مدیرکل منابع انسانی و مدیرکل منابع انسانی و مدیر کل و دبیر کمیته انتصاب خانه های سازمانی از سال 2009 تا 2016 تشکیل شده است. طبق جدول زیر ، 861 عنصر حل شده است:
جالب اینجاست که اگر واگذاری ها در ابتدا فقط به کارمندان شهرداری محدود می شد ، به تدریج به انتقال اموال به کارمندان غیرشهرداری و سپس به مدیران ، اعضای کمیته برگزاری و حتی مستاجران املاک سرایت می کرد.
انتقال مالکیت اشخاص حقوقی در قالب بند 6 ماده 55
براساس ماده 55 (6) قانون شهرداری ها ، شهرداری تهران متناسب با مسئولیت های اجتماعی خود در زمینه ایجاد م culturalسسات فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی و تعاونی مانند م supportسسات حامی بارداری ، یتیم خانه ها ، کلینیک ها و غیره ، می تواند زمین و ساختمانها را تصویب کنید. با تصویب انجمن شهر. ضمن حفظ مال ، اموال آن را بصورت رایگان یا تحت شرایط خاص در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهید.
انتقال دارایی بدون انعقاد قرارداد به اشخاص
در طول سالهای تحت تحقیق ، بدون رعایت قوانین و مقررات ، حدود هزار آپارتمان مسکونی و واحد تجاری و اداری که عمدتا در مناطق شمالی واقع شده اند ، بدون قرارداد به افراد واگذار شده است.
کمیته تحقیق در این گزارش می گوید که ؛ عدم ثبت این ملک در لیست املاک متعلق به شهرداری تهران ، پیچیدگی انتقال این ملک بدون قرارداد که شامل انتقال شی یا منافع آنها به اشخاص خاص باشد ، باز شدن بخشی از این ملک به تدریج در دوره مدیریت جدید و مقاومت اشغالگران در برابر استرداد ملک ، که گاه منجر به تخلیه و معوقات می شود ، هرگونه خوشبینی نسبت به اجاره ملک به طور موقت یا اجاره به اشغالگران شهرداری تهران را برطرف می کند و این فرضیه را که هدف از این انتقال های ناشناس چیز دیگری بود.
واگذاری به اصطلاح “املاک نجومی”
“دارایی نجومی” یک مفهوم اقتصادی و سیاسی است که شامل انتقال برخی واحدهای مسکونی در منطقه تهران به افراد نزدیک به دور چهارم دولت شهری از طریق اعمال تخفیف های بالا و روش های غیرقانونی است.
تحقیق در کشتی نشان می دهد که انتقال 240 خصوصیت نجومی به اصطلاح حداقل از سه طریق امکان پذیر است. اولین؛ ایجاد تعاونی های خاص به عنوان کانال و مکان انتقال اموال به اشخاص خاص ، انتقال اموال به اشخاص خاص از طریق شرکت رسا تجارت مبین و انتقال املاک از طریق سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و شرکت های کارگزاری.
در روش اول ، املاک و مستغلات ابتدا رسماً منتقل شدند ، اما در واقع علاوه بر شرکت رسا تجارت مبین (کارگزار قراردادهایی به نام مالی با بنیاد تعاون سپاه و کارگزار کارگزاری) به یک شرکت تعاونی خاص برای اشخاص خاص منتقل شد. قراردادها با موسسه مالی و اعتبار ثامن) نیز یکی از نقاط اصلی انتقال املاک نجومی به برخی از املاک از جمله برخی از اعضای شورای شهر و مدیران سطح یک و دو از شهرداری تهران است. براساس گزارش ها ، 40 مورد از این انتقال ها توسط سپاه پس گرفته شده است.
تعیین تکلیف بین شهرداری تهران و بنیاد تعاون سپاه پاسداران
یافته های این مطالعه نشان می دهد که ؛ در سالهای 1388 تا 1393 در اجرای توافق نامه موسوم به تأمین مالی شهرداری تهران در قالب 43 بند قرارداد انتقال املاک بالغ بر 2 هزار و 645 میلیارد تن و در اجرای توافق نامه به نام تأمین مالی 2 در سالهای 1393 تا 1396 تحت فرم 27 بند قرارداد انتقال املاک به ارزش 45 تریلیون ریال به بنیاد تعاون سپاه است.
اگرچه با توجه به اقدامات بعدی شورای اسلامی شهر و سازمان املاک و مستغلات بین سالهای 1396 و 1399 ، بیش از 39 تریلیون ریال از 2 انتقال مالی و کل انتقال املاک و مستغلات بنیاد تعاون سپاه بیش از 43 تریلیون ریال واریز شده است. قابل ذکر است که با توجه به توافق نامه های به اصطلاح تأمین مالی ، تعداد قابل توجهی از املاک متعلق به شهرداری تهران به بنیاد تعاون سپه و شرکت تجارت مبین رسا منتقل شده اند.
سایر موارد انتقال املاک
در این بخش ، انتقال مالکیت با عناوین انتقال مالکیت در قالب طرحی به نام سه شهید و انتقال مالکیت به نام طرشت انجام می شود. در حالت اول؛ از اواخر سال 1391 تا اواسط سال 1396 در اجرای طرحی به نام سه شهید و در قالب 34 قرارداد منعقد شده بین سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و شرکت بهساز گستر وابسته به انقلاب اسلامی سپاه پاسداران و املاک به ارزش 2030 میلیارد ریال
با توجه به ملکی به نام طرشت ، زمینی به مساحت 36000 متر مربع که قبلاً کارخانه آسفالت بوده و مالکیت آن در دادگاه توسط شهرداری به بهانه عدم سند تأیید و بدون سپردن سپاه تحویل داده شد. اجازه شورا.
متن کامل این گزارش در جلسه امروز شورای شهر تهران قرائت شد.