یارانه 6 میلیونی دولتی به این افراد!


دلگرم کننده به نقل از تسنیم: محمد قربانی گفت: در طول سالیان متمادی بخش کشاورزی یکی از بخش های ویژه بوده و اهداف مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است اما برای رسیدن به هدف باید عوامل متعددی منسجم و در قالب یک طرح جامع

وی با بیان عوامل مختلف در این زمینه افزود: اولین نکته مهم در این زمینه بذر است که باید از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار باشد. پس از کاشت، عملیات کشت، تکثیر و مدیریت صحیح مزرعه حائز اهمیت است.»

آسیب دیده با اشاره به اینکه پوشش همه موارد ذکر شده سیاستی جذاب و محرک برای هر محصول کشاورزی است، یادآور شد: در آخرین جلسه شورای قیمت ها و تصویب سیاست حمایت از محصولات اساسی کشاورزی، عدم تحقق از این موضوعات مورد تحلیل قرار گرفت. و مشاهده شد در سالهای اخیر علیرغم تلاش برای تعیین قیمت مناسب، سطح زیر کشت دانه های روغنی مانند سویا از 126000 هکتار به 26000 هکتار کاهش یافته است. در مورد کلزا هم همینطور.

وی با تاکید بر اینکه در نرسیدن به چند نقطه موثر است، افزود: اولین مولفه یا عامل تاثیر منفی بر سطح زیر کشت و یا عدم دسترسی به اهداف و سیاست هایی است که واردات محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی را تقویت کرده است. کارخانه های روغن کشی و روغن با شدت زیاد و ارزان تر از تولید داخل وارد شد به طوری که در سال گذشته واردات دانه های روغنی از 600 هزار تن به 700 هزار تن افزایش یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به نبود برنامه جامع با حمایت رایزنی کشاورزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در چند سال گذشته ترویج کشاورزی ضعیف بوده و مروجین در میدان حضور نداشتند تا کشاورزان بتوانند. از رهبری خود استفاده کنند.”

بیشتر بخوانید  مسخره اش کن..!! (تصاویر خنده دار سری اول)

وی افزود: ناهماهنگی قیمت محصولات کشاورزی نسبت به محصولات وارداتی و نبود سیاست های حمایتی جذاب و تشویقی در عدم تحقق اهداف موثر است.


3 میلیون تومان در هکتار، 3 میلیون تومان برای افزایش عملکرد روی

قربانی با اشاره به سیاست های تشویقی جدید از سال 1401 گفت: در سال 1401 حمایت های جذاب و محرکی را در زمینه دانه های روغنی در نظر گرفتیم و پرداخت یارانه برای کاشت سویا را آغاز کردیم که در هر هکتار 3 میلیون تومان برای کشاورزان سویا هزینه داشت. ما پرداخت می کنیم؛ 3 میلیون تومان هم به عنوان افزایش بهره وری در این بخش پرداخت می کنیم.

وی افزود: در قانون بهره وری وظایف مختلفی در نظر گرفته شده است که متاسفانه در سال های اخیر چندان به آن توجه نشده است.

قربانی ادامه داد: سبد جهادی وزارت جهاد کشاورزی به گونه ای است که کشاورزان پس از انتخاب حداقل 4 محصول با شرکت در این طرح، قیمت ها و پاداش بهره وری بالاتری را با توجه به عملکرد خود دریافت می کنند که این امر باعث سوددهی سبد درآمدی و کشاورزان می شود. موفق به پذیرش الگوی کشت

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در این سبد هشت محصول گندم، جو، ذرت، سویا، پنبه، چغندرقند، کلزا و عدس و به طور کلی محصولات اساسی، نهاده های دامی و حبوبات را در نظر گرفتیم که عبارتند از. سپس برای قیمت ها به شورا ارائه می شود.» سپرده ها به سبد درآمد اضافه می شود.

وی گفت: وزارت جهادکشاورزی برنامه ای با عنوان خوشه های تولید برای کشاورزان کم بازده در نظر گرفته است که با بهره گیری از مهارت کشاورزان پیشرو برای تقویت کشاورزان با نتایج ضعیف استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  کاهش شدید مسافران هواپیما!

قربانی تصریح کرد: محدودیت اراضی زراعی و اصلاح عوارض صادراتی نیز برای فاصله گرفتن از تولید محصولات آبیاری در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی دانش بنیان می تواند بهره وری و عملکرد را بهبود بخشد و تولید را کاهش دهد، تصریح کرد: محورهای افزایش سهم دانش بنیان، افزایش بهره وری، ارتقای تاب آوری کشور و توسعه زنجیره محصولات دانش بنیان را شامل می شود.


افزایش 20 درصدی شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی

به گفته وی، در حال حاضر در حال تدوین دستورالعمل اجرایی آن هستیم تا بتوان از آن در سطح ملی استفاده کرد.

قربانی گفت: وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی را که کیفیت آنها مهم و مبتنی بر دانش است، 20 درصد افزایش دهد. ” محصولات از طریق مزایای ارزان ارائه شده به کشاورزان تضمین می شود.


ارتقای بهره وری طرح حمایت از تولید دانش بنیان

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ماده ۷ مصوبه حمایت از تولید دانش بنیان تصریح کرد: ۲۰ درصد از مزارع کوچک در قالب طرح حمایت از تولید دانش بنیان سالانه افزایش بهره وری خواهند داشت.

وی درباره علت توزیع دانه های روغنی در نقاط مختلف کشور گفت: این طرح توزیع از نظر اقلیمی مناسب است. وزارت جهادکشاورزی در حال حاضر از زمین های درجه دو برای کشت دانه های روغنی استفاده می کند و زمین های درجه یک را برای گندم، چغندر و سایر محصولات عمده اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید  پیام و متن های عاشقانه شب بخیر گفتن به همسر

قربانی ادامه داد: با تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا، ضریب اعتماد به نفس دانه های روغنی را در سه سال آینده به بالای پنجاه درصد خواهیم رساند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در پایان با ابلاغ این خبر خوش به تولیدکنندگان گفت: یارانه کشت محصولات کشاورزی به ازای هر هکتار به صورت رایگان پرداخت می شود و در راستای تقویت به تولیدکنندگان تسهیلات ارزان قیمت داده می شود. تولید


دیدگاهتان را بنویسید