یارانه 40 میلیون ریالی به این کودکان اختصاص می باید!



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: مریم خیامی پور اظهار کرد: تاکنون درمان قطعی برای اختلال رفتاری در اوتیسم پیدا نشده است اما با آموزش توانبخشی و مهارت های اجتماعی قابل کنترل است.

وی افزود: راه اندازی مرکز مهارت آموزی، داشتن سیستم مراقبت و حمایت برای حفظ گروه های سنی مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، حمایت از معیشت خانواده و پوشش هزینه های توانبخشی و درمان با بیمه پایه موجب نجات جامعه اوتیسم می شود. از بحران فرسایش

مدیرعامل موسسه خیریه اوتیسم کاشان با تشکر از اداره بهزیستی کاشان گفت: شهریور ماه گذشته یارانه مالی ماهانه 15 میلیون ریالی برای 20 کودک اوتیسم زیر مجموعه موسسه خیریه اوتیسم کاشان در نظر گرفته شد که تاثیر خوبی در کار دارد. روند. مجتمع آموزشی، توانبخشی پرورشگاه

خیامی پور تصریح کرد: مرکز توانبخشی آموزش و پرورش سرای امید تنها مجوز ارائه خدمات روزانه به 30 نفر در رده سنی زیر 15 سال را دارد و 90 نوجوان تحت پوشش این نهاد در حال حاضر هیچ برنامه آموزشی روزانه ندارند.

وی بیان کرد: رها کردن این کودکان در سنین بالاتر منجر به پسرفت و از بین رفتن اثر اقدامات توانبخشی اولیه می شود تا جایی که رفتار نابهنجار ایجاد شده در این نوجوانان زمینه را برای خانواده ها به ویژه زمانی که با آن همراه باشد به طور جدی محدود می کند. بحران بلوغ

مدیرعامل موسسه خیریه اوتیسم کاشان گفت: گروه سنی بالای 15 سال در طیف اوتیسم نیازمند برنامه ریزی است و امیدواریم با حمایت خیرین و تمهیدات تشکل های اجتماعی با صدور مجوز پیش حرفه ای، خدمات روزانه تحت پوشش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  دلار افزایش یافت - ایسنا

خیامی پور افزود: مرکز آموزش و توانبخشی سرای امید اولین مرکز تخصصی اوتیسم است که خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، هنر درمانی، روانشناسی و مشاوره خانواده را با تکنیک های نوین شناختی- رفتاری برای خانواده ها به صورت فردی و گروهی ارائه می کند. منطقه اوتیسم ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: مهم ترین چالش جامعه اوتیسم ایران ورود کودکان به دوران نوجوانی و بزرگسالی است، نبود مرکز شبانه روزی طیف اوتیسم و ​​نبود مرکز اسکان موقت شرایط دردناکی را بر خانواده های آنها تحمیل کرده و بسیاری از خانواده ها را منزوی کرده است. .

خیامی پور تصریح کرد: خواسته جامعه اوتیسم بررسی جامع و کامل، برنامه ریزی مدون و بازنگری بخشنامه های بین بخشی برای یکپارچه سازی نظام ارائه خدمات توانبخشی با رویکرد رسیدگی به اختلالات طیف اوتیسم است.

موسسه خیریه اوتیسم کاشان اولین موسسه غیردولتی اختلالات طیف اوتیسم است که با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی با هدف آگاهی بخشی جامعه، توانمندسازی والدین و افزایش مهارت های فردی و استقلال افراد مبتلا به اوتیسم ثبت شده است. و از سال 1392 در کاشان فعالیت می کند.


دیدگاهتان را بنویسید