یارانه نقدی 110 هزار تومانی از راه رسید



آنچه دیگران می خوانند:

یارانه نقدی میزان یارانه پرداختی به خانوارهای ایرانی از آذرماه 89 تاکنون 40 هزار و 500 تومان بوده است. یارانه نقدی توسط رئیس جمهور وقت ایران، احمدی نژاد به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان مبلغ آن به همان میزان است. یارانه نقدی تغییر نکرده است. یعنی یارانه نقدی نه می توانست گره مشکلات زندگی مردم را حل کند. 13. دولت در نظر دارد ارز 4200 تومانی را حذف و میزان یارانه پولی را افزایش دهد.

دولت میزان جدید یارانه را اعلام کرد

اخیرا اخبار زیادی مبنی بر افزایش یارانه مالی به گوش می رسد اما هنوز میزان دقیق یارانه نه از سوی دولت و نه از سوی مجلس اعلام نشده است.گام 131 یارانه دی ماه به کشور واریز می شود. حساب. سرپرست خانوار در روز دوشنبه (10 ژانویه). واریز این مرحله از یارانه پولی مانند سال های گذشته به ازای هر نفر 455000 ریال می باشد.

اگرچه قرار بود از آذرماه میزان یارانه ها افزایش یابد اما به نظر می رسد افزایش یارانه ها در دو ماه باقی مانده از سال جاری منتفی باشد. اما یارانه ها در سال آینده افزایش می یابد و مردم می توانند منتظر یارانه های جدید باشند. اما چه کسانی مستحق دریافت یارانه جدید نیستند؟

پرداخت نهایی یارانه جدید خبری است که نایب رئیس مجلس اعلام کرد و گفت: سال آینده به هر نفر 110 هزار تومان یارانه جدید پرداخت می شود. اما مشمولان یارانه جدید چه کسانی هستند؟

بیشتر بخوانید  خبرهای مهم از نماینده مذاکرات هسته ای در دولت اصلی

طبق اعلام علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس، ارز ترجیحی گندم و دارو در بودجه سال 1401 حذف و وام آزاد شده از این محل در قالب یارانه نقدی 110 هزار تومانی به حساب مردم واریز می شود. تومان.

آنطور که نیکزاد اعلام کرد میزان یارانه جدید 110 هزار تومان است و برای 60 میلیون نفر پرداخت می شود. به عبارت دیگر می توان گفت 110 هزار نفر از مشمولان یارانه تومانی، همان افرادی هستند که سال گذشته مشمول یارانه مادام العمر بوده اند.

بر این اساس باید انتظار تغییراتی در روند و میزان یارانه های مالی در سال آینده را داشت. زیرا به نظر می رسد میزان یارانه جدید به 110 هزار تومان برسد.

در صورت حذف یارانه مالی 45 هزار تومانی، حدود 15 تا 20 میلیون نفر از لیست یارانه بگیران حذف می شوند. زیرا یارانه مالی به کل جمعیت پرداخت شد اما تنها 60 میلیون نفر یارانه 110 هزار تومانی جدید دریافت کردند. یعنی همان هایی که از سال 98 مادام العمر یارانه می گیرند.

به این ترتیب افرادی که مادام العمر یارانه دریافت نمی کنند مشمول یارانه جدید 110 هزار تومانی نمی شوند. دولت اعلام کرده است که یارانه فقط به چند دهک کم درآمد پرداخت می شود. احتمالاً افراد سه دهک اول مشمول یارانه جدید نخواهند شد.

سال آینده چه یارانه هایی پرداخت می شود؟

13. دولت پیش از این وعده های زیادی در خصوص یارانه به مردم داده است. از یارانه جدید 110 هزار تومانی تا یارانه 800 هزار تومانی که به صورت نقدی و کوپن به مردم پرداخت می شود.

از ماه گذشته تاکنون سه معاون اقتصادی زمزمه لغو بنزین موتوری را مطرح کرده و از پرداخت یارانه بنزین به مردم خبر می دهند. البته هنوز مشخص نیست در صورت تغییر سهمیه بنزین، یارانه چقدر خواهد بود. البته بر اساس برخی اظهارات می توان گفت میزان یارانه بنزین برای هر نفر حدود 30 هزار تومان است و این یارانه برای یک خانواده چهار نفره به 120 هزار تومان می رسد.

بیشتر بخوانید  حال وخیم همسر شاهرخ استخری در بلژیک

افزایش یارانه نقدی خانوارها در سال آینده

جعفر گادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف ارز ترجیحی برخی کالاهای اساسی گفت: نان و دارو را با همان قیمت قبلی دریافت می کنند.

وی افزود: البته در لایحه 1401 برنامه دولت حذف نهاده های دامی و دانه های روغنی از کسب ارز ممتاز است و در مقابل در نظر گرفته شده است که وام 100 هزار میلیارد تومانی برای 7 دهک درآمدی باعث افزایش قیمت کالاهای مرتبط شود. به نهاده های دامی.«و روغن را جبران کن.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: بر این اساس یارانه جدید چهار دهک اول ماهانه حدود 120 هزار تومان و یارانه سه دهک بعدی حدود 93 هزار تومان در ماه خواهد بود تا یک خانواده چهار نفره دریافت کند. از دهک اول تا چهارم ماهانه 480 هزار تومان یارانه. این مبلغ برای خانواده های چهار نفره دهک های پنجم، ششم و هفتم 360 هزار تومان است.

گادری با بیان اینکه بدون شک این تصمیم دولت از بروز تورم بالا به دلیل ادامه سیاست پرداخت ارز 4200 تومانی برای چند قلم کالا جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: در کمیسیون برنامه آثار و تبعات لغو ارز ترجیحی مطرح شد. رای نیاورد اما نه تنها کمیسیون برنامه بلکه کل مجلس حذف 4200 تومانی را به عنوان شرط تصویب کرد.

وی افزود: حتی مجلس در بودجه سال 1400 تنها در 6 ماهه اول مجوز تخصیص ارز ترجیحی را صادر کرد و در 6 ماه دیگر از دولت خواستار حذف ارز 4200 شد. پس از مصوبه سال گذشته مجلس می توان به این نتیجه رسید که وی با حذف ارز ترجیحی موافق است.

بیشتر بخوانید  فیدلیتی به قیمت بی‌سابقه در ۱۴۰۲ رسید! + جدول

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس لایحه قانون بودجه 1401، وزارت تعاون موظف است دهک های پردرآمد را شناسایی و با داشتن سامانه های اطلاعاتی از دریافت یارانه حذف کند.

قادری گفت: بر اساس برخی برآوردها گردش مالی 22 میلیون ایرانی در حال حاضر بالغ بر یک میلیارد تن است. البته ممکن است برخی از آنها در دستگاه های اجرایی عامل خرید باشند یا خانه شان را جابه جا کرده باشند، اما برخی دیگر که گردش مالی بالایی دارند دلیلی برای دریافت یارانه مالی ندارند.

وی در خصوص گمانه زنی ها مبنی بر تغییر نحوه پرداخت یارانه ها گفت: نظر کمیسیون برنامه و بودجه این است که برای کسانی که یارانه دریافت می کنند کارت یا فاکتور الکترونیکی در نظر گرفته شود و میزان یارانه پرداخت شود. به حساب آنها وصول شود.” بنابراین، ذینفعان یارانه می‌توانند چند مورد را انتخاب و خریداری کنند. ”یک مورد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای انتخاب شده داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید