یارانه نقدی سال جدید چقدر می شود؟



آنچه دیگران می خوانند:

اما حتی اگر مقدار را تغییر دهید یارانه نقدی مدتی است که بحث داغ شده اما هنوز میزان یارانه های مالی افزایش نیافته است. یارانه نقدی طبق روال عادی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی پرداختی به خانوارهای ایرانی از سال 89 در قالب طرح هدفمندی یارانه ها

تقریباً چند روزی است که امیدها برای یارانه جدید به ناامیدی تبدیل شده است. زیرا حذف ارز ترجیحی حذف شده و در نتیجه منبعی برای یارانه جدید وجود ندارد. با این حال هنوز صحبت از یارانه است و برخی می گویند یارانه را می توان به روش های مختلف به مردم داد. از جمله این روش هایی که پس از لغو یارانه جدید به آن اشاره می شود، می توان به کارت محصول یا کارت پروتئین اشاره کرد.

اما سوال اینجاست که تکلیف یارانه های فعلی چه می شود؟ یارانه 45 هزار و 500 تومانی افزایش می یابد یا مانند گذشته پرداخت می شود؟ یارانه 45 هزار تومانی در سال آینده ادامه دارد یا خیر؟

در مورد این سوال که نظر دولت در مورد یارانه ها چیست؟ وی تصریح کرد: دولت در بحث یارانه ها مثبت است و تصمیم گرفتند در لایحه آن را در نظر بگیرند. این عدد در کمیسیون مشترک نیز مورد بحث قرار گرفته است، اما نتیجه هنوز مشخص نیست. اما تا آنجا که من می دانم، بازخورد مثبت بوده است. اما اینکه نتیجه نهایی در مجلس چه خواهد شد قابل پیش بینی نیست. اما به هر حال دیدگاه غالب این است که یارانه ها باید ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید  ببینید | حامد آهنگی مراسم خواستگاری بهاره رهنما را سوژه کرد

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان یارانه ها در حال بررسی است و باید میزان یارانه ها مشخص شود. اما اینکه این تعداد در صحن مجلس است یا در حال افزایش است، فعلا نمی توان نظر دقیقی داد و باید دید در صحن آرا چگونه خواهد بود.

در آخرین اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه‌های نگهداری، خبری از مدت‌ها پیش وعده پرداخت یارانه جدید نیست. اما در ماه های اخیر صحبت هایی مبنی بر افزایش میزان یارانه ها مطرح شد که مهمترین آن در اواخر آذرماه محسن رضایی – معاون اقتصادی رئیس جمهور – از افزایش یارانه به 800 هزار تن و پرداخت اوایل دی ماه خبر داد. وی خبر پرداخت یارانه را تکذیب نکرد اما زمان دقیق آن را اعلام نکرد

اعلام مسئولان در خصوص پرداخت یارانه جدید نشان می داد برای یارانه بگیران بین 90 تا 126 هزار تومان در نظر گرفته شده است که حدود 60 میلیون نفر را شامل می شود اما پرداخت در دی ماه انجام می شود. او آن را نگرفت. در مورد پرداخت بهمن ماه نیز مشکلاتی وجود داشت اما مشخصا به این ماه نرسید و باید منتظر پرداخت در اسفند یا ماه های دیگر باشیم.

بر این اساس، حتی اگر یارانه 800 هزار تومانی باشد، این رقم به هر فرد پرداخت نمی شود، اما با یارانه پولی 45 هزار و 500 تومانی می توان یارانه معیشت و یارانه جدید مجموعه پرداخت خانوار را افزایش داد. تا 800000 تومان.

در حالی که در اثر حذف ارز 4200 تومانی باید یارانه مالی جدیدی از این محل ارائه شود اما مشکل اینجاست که دولت و مجلس هنوز بر سر حذف 4200 تومان به توافق نهایی نرسیده اند و مشخص نیست چه زمانی. که انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید  فعالیت 36 تیم دامپزشکی عید قربان / هموطنان مراقب تب کریمه کنگو هستند


دیدگاهتان را بنویسید