یارانه نقدی در تیرماه افزایش یافت؟



به گزارش سلام نو، یارانه نقدی برای حمایت از خانوارها پرداخت می شود. بیستمین یارانه پولی هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که میزان یارانه پولی برای هر نفر 44 هزار و 500 تومان است که به گفته کارکنان دولت امسال یارانه مالی تغییر می کند. در ادامه به آخرین اخبار یارانه های مالی می پردازیم.

احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه مجلس به دولت اجازه داده تا برای اصلاح ارز ترجیحی اقداماتی انجام دهد، گفت: سه سال پیش مجلس در مورد اصلاح ارز ترجیحی با دولت قبل بحث کرد و اعلام کرد که با این ارز هرگز به جایی نخواهیم رسید. یک مسیر ارز ترجیحی.” جاده به هیچ کجا ترتیب داده شده است.

نماینده مردم کما در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت قبل برای رفع این فساد اهتمام نداشت و اراده ای به خرج نداد. اگر این اتفاق می افتاد بسیاری از مشکلات حل می شد. کمتر بود، بنابراین شیب افزایش قیمت کمتر بود.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه دولت چاره ای جز اصلاح ارز ترجیحی نداشت، گفت: دولت برای هر دلار ترجیحی اسکناس با نصف ارز حدود 24 هزار تومانی هر دلار 20 هزار تومان چاپ کرد تا ارز مورد نظر را به واردات اختصاص دهد. به یک پایه پولی قوی تبدیل شد.

دولت با ارز 4200 تومان گندم وارد کرد، چیزی تبدیل به ماکارونی شد، ماکارونی دوباره صادر شد و 23 هزار تومان به دولت فروخته شد. از طرفی دانه های روغنی آوردند و روغن مایع از اینجا به کشورهای همسایه صادر شد و ماجرا ادامه داشت.

بیشتر بخوانید  عوارض خشک شدن و ریزش محصولات خرما در نخلستان های ریگان

وی گفت: مشکل قاچاق هم بخشی از آن بود، اما عمده اش این بود که این زمان جاده ای نیست که بتوان آن را تا آخر ادامه داد، 20 میلیارد دلار ضربدر 20 هزار تومان، سالیانه حدود 400 هزار میلیارد تومان باید برای آن هزینه شود. مابه التفاوت ارز و این اقدام دولت حجم نقدینگی را حدود 240 تا 250 هزار میلیارد تومان افزایش داد که قابل قبول نبود. مسئولان چاره ای جز ادامه این راه ندارند.

امیرآبادی گفت: این افراد سودجو شرکت ها یا افرادی هستند که بدون اجازه دولت اقدام به افزایش قیمت یا جمع آوری قیمت می کنند و شما در هر کجا که هستید با آنها برخورد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید