یارانه نقدی حذف می شود



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش پرشین استار:

دولت تا به امروز گزارشی از زیرساخت های یک پایگاه جامع رفاهی برای ایرانیان ارائه کرده است یارانه کالابرگ به ما ارائه نشد یارانه یا همان کوپن دهه شصتی که این بار به صورت الکترونیکی استفاده شده است. از سال 1376 به دلیل گرانی کالاهای اساسی طرح کالابرگ یارانه الکترونیک پیشنهاد می شود. برای استفاده از کالابرگ یارانه شما فقط به یک کارت بانکی و یک فاکتور جایگزین نیاز دارید یارانه نقدی خواهد بود

اما آیا کالابرگ جایگزین مناسبی برای یارانه نقدی خواهد بود؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.وی خاطرنشان کرد: با توجه به جلسه ای که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، اطلاعات بانک جامع رفاه ایرانیان ناقص بوده و نیست. برخط.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی گفت: در همان زمان گزارش هایی به ما ارائه شد که نشان می داد بیش از 40 درصد دستگاه هایی که قرار است اطلاعاتی را در اختیار پایگاه جامع بهزیستی ایران قرار دهند، این کار را انجام نمی دهند و هیچ خط ارتباطی با پایگاه بهزیستی ایران ندارند. نماینده مردم کرمان در شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان بورس و بسیاری از مجموعه ها باید داده های خود را به این بانک بدهند اما این کار را نکردند. .

پورابراهیمی گفت: همچنین اطلاعات بخش بزرگی از مجموعه ها و دستگاه ها به پایگاه جامع رفاه ایرانیان بصورت آفلاین یا آفلاین یعنی عدم اتصال آنلاین ارائه شده است و داده های آنها مربوط به بازه زمانی 6 ماهه تا دو سال پیش.

بیشتر بخوانید  رضا اطری فینالیست نشد

محاسبه یارانه عشر

وی با اشاره به اینکه فرمول محاسبه عشریه خانوارها برای دریافت یارانه کاملا اشتباه است، ادامه داد: فرمول محاسبه عشریه باید بازنگری شود. شاخص های ارزیابی برای بررسی دهک ها باید بر اساس داده های واقعی باشد و نباید تنها بر اساس درآمد باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی افزود: مثلا یکی به من نزدیک شد و گفت من معلم هستم و همسرم هم کار می کند و یارانه ما قطع شده است. او توضیح داد که درست است که من و همسرم هم کار می کنیم، اما دو فرزند معلول داریم و درآمدمان با هزینه هایمان همخوانی ندارد.

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین فردی آمد و گفت من نماینده کشاورزان در پرداخت قبوض آب و برق چاه هستم و به همین دلیل تمام مبالغ سایر کشاورزان برای پرداخت قبوض در حساب من متمرکز شده و یارانه ام را لغو کردند. باید محاسبه شود که این حجم نقدینگی برای خود کشاورز است یا خیر و بعد تصمیم گیری شود که به او یارانه بدهیم یا نه.

نماینده مردم کرمان در شورای اسلامی گفت: مجلس مصوب کرد که اگر دولت بخواهد ارز ترجیحی را در سال 1401 حذف کند، موظف است مابه التفاوت را از طریق کاتالوگ الکترونیکی به مردم واریز کند، به نحوی که قیمت کالاهای اساسی و دارو به مردم برسد. شهریور 1400. ما از دولت شکایت داریم که این قانون اجرا نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت موظف به اجرای قانون است، تاکید کرد: به نظر می رسد هنوز زیرساخت های اجرای کاتالوگ الکترونیک فراهم نیست. البته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که به روز رسانی اطلاعات پایگاه جامع رفاه اجتماعی ایرانیان را آغاز کرده است و می گویند آماده صدور گواهینامه در شهریور ماه هستند. اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً از دولت قدردانی و تشکر خواهیم کرد

بیشتر بخوانید  آغاز انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ از امروز/ امکان انتخاب ۱۵۰ کدرشته - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


دیدگاهتان را بنویسید