یارانه نان و ماکارونی به مردم پرداخت می شود



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: یارانه واژه ای است که در کشور ما برای مردم شناخته شده است. در سال های اخیر یارانه از طریق یارانه به کالاهای مصرفی خانوار پرداخت شده است. چندین سال است که یارانه ها به صورت نقدی پرداخت می شود و هر بار که یارانه اعطا می شود گران می شود. البته تورم با یارانه و بدون پرداخت همچنان در اوج است. افزایش قیمت آرد و کمبود گندم در جهان اخبار یارانه جدید با عنوان یارانه نان و ماکارونی اعلام شده است.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی در گفت و گو با شبکه یک سیما با اشاره به افزایش شدید قیمت جهانی مواد غذایی گفت: 70 درصد روغن و 30 درصد غلات دنیا در اوکراین و روسیه تولید می شود. به دلیل جنگ در اوکراین، قیمت جهانی مواد غذایی بین 34 تا 60 درصد افزایش یافت و منجر به منطقی شدن در کشورهای اروپایی شد.

با تاکید بر اینکه شرایط جدیدی برای امنیت غذایی جهان ایجاد شده است و دولت ایران به دلیل قاچاق گسترده فرآورده های آرد تصمیم به رهاسازی آرد برای مصارف صنعتی برای حفظ ثبات امنیت غذایی کشورمان گرفته است.

وزیر جهادکشاورزی از کمبود شدید گندم در یکی از کشورهای همسایه در حدود 3 میلیون تن خبر داد که کشور قصد دارد گندم را با قاچاق از ایران تامین کند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه یک کیسه 50 کیلویی آرد در ایران 38 هزار تومان قیمت دارد، گفت: تا مرز 600 هزار تومان قیمت دارد که نمی توان از قاچاق آن به صورت فیزیکی جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید  نماهنگ شهدا با حضور مداحان زنجان تولید می‌شود

وی افزود: بر اساس قانون بودجه، دولت باید نظام توزیع یارانه ها را تغییر دهد و دولت در نظر دارد یارانه را مستقیماً به شهروندان بدهد.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه قیمت نان در نانوایی ها تغییری نکرده است، گفت: نان صنفی و صنعت آزاد شده است و برای جبران آن در روزهای آینده دولت این امر را جبران خواهد کرد. افزایش قیمت با سپرده گذاری.» مقدار یارانه. ”به دلیل این هزینه گران خواهد بود.

وی گفت: اگرچه این تصمیم سخت بود اما از بروز فساد جلوگیری می کند و پرداخت یارانه مستقیم به مردم بازپرداخت می شود.


دیدگاهتان را بنویسید