یارانه شهریور 1401 نقدی است یا نقدی؟



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی ها نشان می دهد مردم علاقه مند به دریافت یارانه نقدی هستند اما دولت متعهد به تامین کالابرگ است.

مسعود میرکاظمی با بیان برخی اخبار مبنی بر اجرای آزمایشی طرح فهرست کالاهای الکترونیکی از مهرماه تصریح کرد: فهرست کالا یک قانون و تکلیف دولت است. سیستم کالابرگ هنوز آماده نیست. معمولاً پس از آماده شدن سیستم، باید در فضای کوچکتری پیاده سازی شود. دلیل این امر این است که اگر مشکلی در سیستم وجود دارد باید شناسایی و برطرف شود تا در اجرای عمومی مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

میرکاظمی گفت: نظرسنجی های ما نشان می دهد که مردم بیشتر به یارانه نقدی علاقه دارند.

آیا افراد علاقه مند به پرداخت یارانه نقدی یا کالابرگ هستند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ یارانه نقدی پرداختی به مردم در ماه های گذشته در 30 شهریورماه برای آنها واریز می شود یا خیر؟ وی خاطرنشان کرد: بله، آن مبلغ سر جای خود است و هر زمان کالابرگ بیاید، پرداخت نقدی را جایگزین می کند. مردم در این ماه طبق معمول پول نقد دریافت خواهند کرد.

دولت در راستای حمایت از اقشار ضعیف، جلوگیری از رانت و عادلانه‌شدن یارانه‌ها، روش پرداخت یارانه و تخصیص 4200 تومان را تغییر می‌دهد. دولت تصمیم گرفت یارانه را در انتهای زنجیره به جای واردکننده به مردم بدهد.

وی در همین راستا از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری ماهانه 200، 300 و 400 هزار تومان به عنوان یارانه پولی به مردم پرداخت می کند. مقامات دولتی اعلام کرده اند که در قالب صورتحساب الکترونیکی به مردم اعتبار می دهند. طبق اعلام دولت، پرداخت یارانه مالی تا زمان فراهم شدن زیرساخت های این اقدام ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  گسترش فعالیت‌ها و حوزه ی نفوذ منطقه آزاد انزلی در اوراسیا، تضمین شتاب توسعه اقتصاد ملی

دیدگاهتان را بنویسید