یارانه بنزین ۳۰۰ هزار تومانی


یارانه بنزین 300 هزار تومان یارانه بنزین چیست + زمان پرداخت یارانه بنزین ادامه مطلب.

یارانه بنزین چیست؟

در طرح بازتوزیع یارانه بنزین 20 لیتر از 1500 تن بنزین در نظر گرفته شد. این بنزین متعلق به همه کاربران صرف نظر از اینکه خودرو داشته باشند. صاحبان آن می توانستند این سهمیه را در بازار آزاد به قیمت سه هزار تومان بفروشند.

از سوی دیگر پس از اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی مشخص شد که بنزین، دارو و نان حذف شده است. یارانه جدید خارج هستند و هر 10 دهک جامعه می توانند با همان نرخ قبلی از این خدمات عمومی استفاده کنند.

برنامه اصلاح ارز ترجیحی از شامگاه 20 اردیبهشت ماه اجرا شد. در این برنامه دولت ماهیانه 300 تا 400 هزار تومان یارانه به شهروندان دهک اول تا نهم پرداخت می کند.

این یارانه برای تامین مایحتاج اولیه جامعه با نرخ شهریور 1400 در نظر گرفته شده است و باید حداقل به مدت دو ماه به صورت نقدی پرداخت شود.

ماه گذشته از روز بیستم به شهروندان اجازه داده شد برای یارانه های جدید هزینه کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها درباره زمان آزادسازی یارانه خرداد نیز گفت: به احتمال زیاد بیستمین روز، زمان آزادسازی حق انصراف یارانه در خرداد ماه و ماه های دیگر خواهد بود.

یارانه سهمیه بندی بنزین چه می شود اگر. اسفندماه سال گذشته طرح توزیع مجدد یارانه بنزین در کیش و کشما به صورت آزمایشی اجرا شد. در این طرح به همه کیواندیان فارغ از اینکه خودرو داشته باشند یا نداشته باشند ماهیانه 20 لیتر بنزین داده شد.

بیشتر بخوانید  یک سبد یلدایی برای خانوارهای ۴ نفره چقدر تمام می‌شود؟

اکنون با گذشت چهار ماه از آغاز اجرای این طرح و نزدیک به یک ماه از اجرای برنامه موسوم به اصلاح ارز ترجیحی، سرنوشت سهمیه 20 لیتری سوخت کیواندیان و ساکنان چسمه حائز اهمیت است.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها در این خصوص به تجارت نیوز گفت: متولی طرح بازتوزیع یارانه بنزین بر عهده وزارت نفت است و پرداخت این یارانه ربطی به این موضوع ندارد. هدفمندی یارانه ها تا به امروز».

دیدگاهتان را بنویسید