یاد شهدای نیروی هوایی در روز خلبان ملی / برادر وحید هاشمیان کی بود؟ – اخبار فوتبال ایران – اخبار ورزشی تسنیم


به گزارش خبرنگار ورزشی آژانس تسنیم، 20 ژوئیه ، به عنوان سالروز شهادت خلبان عباس ، روز ملی خلبان و همچنین 26 آوریل (4 اوت) روز جهانی خلبان است. تقارن این روز و هفته با هفته بیست و ششم لیگ برتر ، شهدای نیروی هوایی ارتش را در مسابقات لیگ که در ورزشگاه آزادی نیز برگزار شد ، رقم زد.

همزمان با بازی پرسپولیس و تراکتور ، یک جایگاه یادبود بر روی زمین برپا شد که نام و تصاویر شهدایی مانند عباس دوران ، عباس بابایی ، حسین لشگری ، محمد نوژه و عسگر هاشمیان از شهدای نیروی هوایی ارتش برپا شده است. اعضای هر دو تیم نیز این روز را گرامی داشتند و با اهدای تاج گل و لوح های ویژه به فرماندهان نیروی هوایی ارتش از شهدای نیروی هوایی تجلیل کردند.

در این بین نام عسگر هاشمیان که برادر شهید وحید هاشمیان است دیده می شود. شهید عسگر هاشمیان که همراه با خلبان شیرعلی آزادیان در 5 اکتبر 1981 در یکی از عملیاتهای خود در ام القصر عراق پس از اصابت موشک عراقی در هواپیمای خود کشته شد.

سرلشکر شهید عسگر هاشمیان پس از پذیرش در دانشگاه تگزاس آمریکا ، خلبانی آموزش خود را طی کرد و در سال 1975 به کشور بازگشت. وی دوره های تحصیلات تکمیلی خود را دوباره در سال 1977 در ایالات متحده گذراند و در نیروی هوایی ارتش خلبان بود. وی همچنین در عملیات پرواز 140 شرکت کرد که در 22 سپتامبر 1980 ، یک روز پس از جنگ تحمیلی ، یکی از موفق ترین عملیات های جنگ تحمیلی بود. عملیاتی که در آن 140 هواپیما از ایران به عراق برخاستند و بدون هیچ گونه خسارتی به ایران بازگشتند. عسگر هاشمیان از معدود خلبانانی بود که در آسمان سوخت گیری می کرد.

بیشتر بخوانید  خرید و فروش برخط قانونی طلا ۲۴ ساعته است

در زیر عکس های مربوط به خاطره شهدای نیروی هوایی در بازی روز گذشته پرسپولیس و تراکتور را مشاهده می کنید:

لیگ برتر ، وحید هاشمیان ، فوتبال ایران ، ارتش ،

لیگ برتر ، وحید هاشمیان ، فوتبال ایران ، ارتش ،

لیگ برتر ، وحید هاشمیان ، فوتبال ایران ، ارتش ،

لیگ برتر ، وحید هاشمیان ، فوتبال ایران ، ارتش ،

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید