یاد بگیرید که به طوطی های سخنگو آموزش دهید


به طوطی یاد بده حرف بزند

به طوطی یاد بده حرف بزند

یکی از رایج ترین سوالات این است: آیا پرنده من می تواند صحبت کند؟

از هزار کاسکو، هر هزار کاسکو توانایی صحبت کردن و یادگیری را دارد، اما برخی از کاسکوها صاحبان بهتری دارند که بهتر به آنها آموزش می دهند و استعداد یک کاسکو بالا و پایین است، اما معمولا همه می دانند چگونه صدا را تقلید کنند.

اگر می خواهید پرنده شما عبارت خاصی را تکرار کند. به طرق مختلف بگویید، یک بار با صدای بلند، یک بار با صدای آهسته، یک بار با صدای کودک یا هر صدای دیگری و در حین تمرین مستقیماً به پرنده نگاه کنید. صورت این پرنده می فهمد که می خواهی کلمه را تکرار کنی. برای اینکه پرنده نام شی (مثلاً یک کلوچه) را یاد بگیرد، آن را در دست بگیرید و به کلاه ایمنی اشاره کنید و سپس کلمه را واضح بگویید. از یک کلمه در جمله استفاده کنید، مثلاً بگویید آیا آن را دوست دارید؟ سپس بیسکویت را به او نشان دهید و بگویید بیسکویت. اجازه دهید پرنده بداند در مورد چه چیزی صحبت می کنید. همیشه صاحب مسئولیتی باشید و به پرنده کلمات نادرست یاد ندهید

حتی پرنده شما اگر وحشی باشد، اگر نسبت به طوطی صبور و آرام باشید. در نهایت یک روز (شاید بعد از یک سال) به ذهن می رسد. فقط به اندازه ای که به شما اعتماد به نفس کامل بدهد و به پرنده یاد بدهد که درست صحبت کند.

کاسکوهاکسانی که هنوز صحبت کردن را یاد نگرفته‌اند و شما آنها را با قیمت‌های پایین‌تری خریده‌اید، تقریباً همان استعداد یادگیری را دارند، فقط به تمرین و آموزش صحیح نیاز دارند. اگر کاسکو کمی وحشی شد ناراحت نشوید، زیرا یک روز بعد از اینکه کاملاً به شما اعتماد کرد، مطمئن می شود که شما دوست و صاحب او هستید، یعنی آماده یادگیری کلمات است. اما راه دیگری وجود دارد طوطی تنها 2 ساعت در روز از قفس خارج شوید و او را از قفس خارج کنید در اسارت بیماری های مختلفی وجود دارد و کلاه خود را خیلی زودتر از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید  چرا عقرب در زیر نور فرابنفش می درخشد ؟

به طوطی یاد بده حرف بزند

درست است که 100 سال در طبیعت زندگی می کنند اما حداکثر 35 تا 40 سال در اسارت حتی در شرایط بسیار بسیار خوب با تحرک کافی و تغذیه مناسب. اما به شما پیشنهاد می کنم مثل من باشید، یعنی از یک جفت کلاه ایمنی با هم لذت ببرید و کلاه ایمنی را تنها نگذارید، درست است که کمتر یاد می گیرند، اما خوشایندتر است. روزانه به پرندگان خود غذای کافی بدهید.

جالب است بدانید که حتی طوطی های بسیار کوچک مانند پرندگان عاشق نیز می توانند چند کلمه یاد بگیرند. اما بهتر است این پرنده های کوچک را به عنوان عروس هلندی به صورت جفت نگهداری کنید. چون ارزش زحمت یادگیری کلمات را ندارند.

کاسکویست ها همیشه حوصله یادگیری ندارند، باید بدانید که کاسکوی شما چه زمانی در حال و هوا است. بهترین زمان صبح و عصر است.کاسکو در طبیعت نیز صبح و عصر در گروه های کوچک و گروهی در جستجوی غذا و سپس سر و صدای زیادی ایجاد می کند. اما ساعت ظهر و شب خلوت تر است البته گاهی که می بینند برق را قطع نمی کنی خوابشان می برد و سروصدا می کنند.

به طوطی یاد بده حرف بزند

باید بدانید وقتی کاسکو به شما توجه می کند، پس باید با او شروع به صحبت کنید، مثلا بگویید: سلام عزیزم. فاصله شما نباید به قفس یا مکانی که کاسکو در آن قرار دارد خیلی نزدیک باشد تا کاسکو بتواند بدون استرس و تمرکز به صحبت های شما گوش دهد. چیزهای مختلفی می گویید، مثلاً یک بار آرام، یک بار دیگر آرام یا بی سر و صدا. و صدای مهربان تر

یادت باشه کاسکوها هم مثل آدمها رفتار و اخلاق متفاوتی نسبت به هم دارند، من کاسکوهایی را دیده ام که به هیچکس اجازه دست زدن به آنها را نمی دهند، اما چند کلمه می گویند و جملات زیادی می گویند! بنابراین به این نتیجه می رسیم که صحبت کردن در پرندگان ربطی به رام بودن و رام بودن ندارد. گفتنی است گاهی جوجه های زمرد سخنگو با اینکه بیش از 50 کلمه را یاد گرفته اند باز هم وحشی هستند و اگر فردی انگشت روی آنها بگذارد ضربات نسبتا دردناکی به آنها وارد می کند!

بیشتر بخوانید  کتاب «تاریخ علم در تمدن اسلامی»

میگن کاسکا که خیلی اهلی شده ولی حرف نمیزنه تنبله یعنی دلیلش رو نمیبینه که میخواد با حرفاش جلب توجه کنه. بعضی ها صداهای از پیش پر شده را روی کاست یا سی دی برای پرنده می گذارند، بد نیست، اما پرنده سخنگوی شماست کاسکو یا مرغ زمرد یا …. دوست دارد کلمات را از شما یاد بگیرد.

بهترین ساعات یادگیری لغات کاسکو


از ساعت 6 تا 9 صبح و از ساعت 18 تا 20، این زمان ها بهترین زمان ها هستند، اما فراموش نکنید که همه ساعت ها عالی و مطمئنا تاثیرگذار هستند. متأسفانه بسیاری از مردم برای کاسکو کاست و سی دی می گذارند، اما به نظر من، اگرچه این هم راه بدی نیست، اما ارزشش را ندارد زیرا به نظر من کاسکوها حیوانات اجتماعی هستند و دوست دارند کلمات را از صاحبان خود یاد بگیرند، نه از رادیو و تلویزیون . .

اگر می خواهید پرنده شما سخنگو باشد باید با پرنده خود مانند یک مربی رفتار کنید که این کار کمی زمان بر و سخت است زیرا نیاز به صبر دارد.

به طوطی یاد بده حرف بزند

پرندگان سخنگو چه کلماتی را زودتر یاد می گیرند؟
تا جایی که من دیده و شنیده ام، همه پرندگان سخنگو می توانند هر کلمه ای را که بخواهند یاد بگیرند. اما ابتدا از این کلمات استفاده کنید:

بیا، بیا! بابا بیا بابا ببوس! , سلام کاسکو جان عزیزم آلو و حال خوب و …… بعد از یادگیری میتونید چند کلمه مثل : سلام عزیزم بیا بابا رو ببوس !! تمرین کنید، پرنده شما پس از یادگیری کلمات با کمی تلاش جمله را با موفقیت تلفظ می کند. او همچنین کلماتی را که اغلب در خانه تکرار می شود، به یاد می آورد، مانند نام صاحب آن و نام اعضای خانواده. البته دلیلی برای یادگیری کلمه به کلمه یک جمله وجود ندارد و می توانید آهنگ را بارها تکرار کنید و پرنده یاد بگیرد.

استعداد طوطی در تقلید صدا و گفتار

کاکادو:
به طور کلی سوسک ها معتقدند که کاکادوها مانند آمازون یا کاسکو استعداد حرف زدن ندارند، کاکادوهای پابرهنه باید در خانواده خود بیشترین استعداد را در یادگیری کلمات داشته باشند، هر صدایی را تقلید می کند و سوت زدن را یاد می گیرد.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن مراکز تست فنی خویو استان آذربایجان غربی

به طوطی یاد بده حرف بزند

کامیون ها:
در تراس اگر زیاد با نگهبانشان ارتباط داشته باشند عادت می کنند و حرف زدن را یاد می گیرند. برخی از کامیون ها به ندرت توانایی صحبت کردن را دارند. صدای طبیعی آنها یک سوت مداوم است.

کبوتر:
برخی از مردان قادر به تلفظ کلمات محدود هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها توانایی صحبت کردن کامل را دارند.

اسکندر مقدونی (در ایران به پادشاه طوطی معروف است):
طوطی های اصیل استعداد خوبی در تکلم دارند.معلوم شد که نرها در این زمینه استعداد بیشتری نسبت به ماده دارند.همچنین صدای طبیعی دلنشینی دارند.

اسکندر مقدونی (ملانگو):
این طوطی توانایی یادگیری کلمات را دارد

طوطی جدا نشدنی:
آنها توانایی صحبت کردن کمی دارند یا اصلاً ندارند، اما صدای طبیعی آنها دلپذیر است.

به طوطی یاد بده حرف بزند

طوطی آمازون:
نظرات مختلفی در مورد توانایی آمازون ها در یادگیری کلمات وجود دارد. برخی از مثال‌ها نشان می‌دهند که آمازون‌ها مانند طوطی‌های خاکستری (کاسکو) می‌دانند چگونه کلمات را یاد بگیرند و به جای آن و به روشی منطقی از کلمات آموخته شده استفاده کنند. فریاد طبیعی آمازون ها در گونه های اهلی زمانی دیده می شود که حیوان کمتر احساس بی حوصلگی می کند، همچنین در حالت ترس صدای خاصی می دهد.

طوطی خاکستری (کاسکو):
هیچ یک از طوطی های خاکستری استعداد صحبت کردن به رنگ خاکستری را ندارند. در این ویژگی فقط آمازون ها با آنها رقابت می کنند البته نباید فراموش کرد که توانایی صحبت کردن کم و بیش یک ویژگی فردی است.سوت ها قرار دارند. به ندرت آنها را خواهید شنید. درعوض، صدای آرام و بریدگی تولید می کند.

صدای طوطی:
پسران، به ویژه آنهایی که از سنین پایین در کنار مردم بزرگ شده اند، کلماتی را یاد خواهند گرفت. اما آنها فقط می توانند چند کلمه را بیان کنند و نمی توانند یک جمله بگویند. صدای طبیعی آنها جیغی است که فقط در هنگام ترس در حیوانات اهلی شنیده می شود.


دیدگاهتان را بنویسید