گیاهخواران باید حقایق جالب و علمی درباره رژیم گیاهخواری را که نمی دانستید بخوانند!



به گزارش سلام نو، رژیم گیاهخواری شامل یک برنامه غذایی مبتنی بر گیاه است. که بسته به نوع و سطح انتخابی فرد، مصرف برخی یا همه مشتقات حیوانی را محدود یا کاملاً ممنوع می کند. از طرفی مواد مورد نیاز بدن که از طریق این غذاها تامین می شود باید به صورت کامل و مناسب با غذاهای گیاهی تامین شود. بنابراین فرد می تواند به یک رژیم غذایی گیاهی متعادل دست یابد که مواد مغذی مورد نیاز بدنش را تامین کند.

توجه به اصل اعتدال در انتخاب انواع غذاها و غذاهای گیاهی بسیار مهم است.

به همین دلیل توجه به اصل اعتدال در انتخاب انواع غذاها و غذاهای گیاهی بسیار مهم است. به همین دلیل برای انتخاب و تنظیم رژیم گیاهخواری یا هر نوع رژیم غذایی، مشاوره با پزشک متخصص و متخصص تغذیه توصیه می شود.

با توجه به پیچیدگی‌ها و نکات ظریفی که در انتخاب رژیم‌های غذایی مختلف به‌ویژه رژیم‌های گیاه‌خواری وجود دارد، بهتر است بر اساس تحقیقات و تحقیقات علمی در مورد رژیم‌های گیاه‌خواری به درک درستی دست یابیم. لذا در ادامه به معرفی و بررسی نکاتی در این زمینه می پردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

1) در استفاده از گیاهخواری زیاد عجله نکنید و از اغراق بپرهیزید!

دانشمندان و متخصصان بر این باورند که با رژیم غذایی گیاهی نیازی به عجله نیست! در عوض، باید مصرف گوشت قرمز و سفید، ماهی، تخم مرغ و سایر محصولات حیوانی را به مرور زمان کاهش دهید. و اگر متخصص تغذیه شما تایید کرد، استفاده از آنها را متوقف کنید. به عنوان مثال، در ابتدای سفر، تنها یک وعده غذایی در روز را بر اساس رژیم گیاهخواری تطبیق دهید. سپس به تدریج مصرف وعده های گوشتی را به یک بار در هفته، یک بار در ماه و … کاهش دهید. تا زمان قطع مصرف محصولات حیوانی فرا رسد. البته توجه داشته باشید که با توجه به نوع رژیم گیاهخواری خود، فقط می توانید مصرف این غذاها را محدود کنید.

بیشتر بخوانید  عکس جدیدی از پریناز ایزدیار بعد از همسایه شدن او

۲) به تامین آهن مورد نیاز بدنتان توجه کنید!

بر اساس تحقیقات، محققان دریافتند که تامین آهن مورد نیاز بدن برای افرادی که به رژیم غذایی گیاهخواری روی می آورند دشوارتر است. بنابراین باید این موضوع را با متخصص تغذیه و پزشک خود در میان بگذارید تا در صورت لزوم با رژیم غذایی یا مصرف مکمل های آهن این کمبود را جبران کنید.

3) اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را فراموش نکنید!

به خاطر داشته باشید که با قطع ناگهانی مصرف گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات که منابع مهم اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند، ممکن است با کمبود این مواد مهم و ضروری در بدن خود مواجه شوید. . به همین ترتیب باید با پزشک خود مشورت کنید و رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا از این کمبود پیشگیری یا رفع شود.

4) از پرخوری و مصرف مواد غذایی مضر بپرهیزید!

تحقیقات نشان می دهد که برخی از گیاهخواران ممکن است از پرخوری ناخواسته یا مصرف غذاهای مضر قندی مانند نوشابه های گازدار رنج ببرند. این افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند. بنابراین سعی کنید زمانی که گرسنه هستید و به یک میان وعده نیاز دارید، به جای غذاهای ناسالم از غلات کامل استفاده کنید.

5) نگران دریافت پروتئین مورد نیاز بدن خود نباشید!

اگر تازه وارد رژیم غذایی گیاهی شده اید، ممکن است نگران این باشید که پروتئین مورد نیاز خود را دریافت نمی کنید! اما با خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مناسب که شامل انواع میوه ها و سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، لبنیات، آجیل و به خصوص سویا باشد، می توانید نگرانی های خود را برطرف کنید. زیرا این غذاها حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین سالم و با کیفیت هستند.

بیشتر بخوانید  «کیوان امام وردی» به اعدام محکوم شد

6) تنوع سبد غذایی خود را افزایش دهید و غذاهای مختلف را امتحان کنید.

تنوع غذاهای مصرفی در کنار کیفیت آنها یکی از عوامل مهم برای ایجاد یک رژیم غذایی مناسب است. بنابراین سعی کنید انواع غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات را در رژیم گیاهخواری خود بگنجانید.

7) تا حد امکان از مصرف مکمل های غذایی مختلف خودداری کنید.

به یاد داشته باشید که رژیم غذایی زمانی برای سلامتی شما مفید خواهد بود که بتواند مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. در غیر این صورت، احتمالاً با کمبودها و مشکلات سلامتی مواجه خواهید شد. و برای جبران این کمبودها و رفع مشکلات به مصرف انواع مکمل های غذایی روی می آورید.

از طرفی استفاده از این مکمل ها معمولاً جز در موارد خاص توصیه نمی شود. بنابراین، با روی آوردن به یک رژیم گیاهخواری نامناسب، نه تنها به سلامتی خود کمک نمی کنید، بلکه می توانید به خودتان نیز آسیب بزنید. بنابراین در نظر داشته باشید که انتخاب و تنظیم رژیم غذایی باید با مشورت متخصصان و زیر نظر آنها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید