گنج چیست + آموزش تعویض گنج مته


طاق چیست؟

معمولاً پکیج های مورد استفاده در فرآیند اتصال باید مخفی باشند تا قسمت های مختلف ساخته شود. طاق یک راه برای پنهان کردن بسته ها است. برای ایجاد سوراخ از ابزار خاصی به نام صندوق زن استفاده می شود. این سوراخ معمولاً برای بستن کل شفت و پنهان کردن سر ایجاد می شود.
معمولاً در فرآیند پردازش، سوراخ‌های استوانه‌ای با قطر زیاد در سوراخ سوراخ قبلاً حفر شده ایجاد می‌شود که برای تنظیم گیره و جلوگیری از شکافتن قطعه کار هنگام اتصال دو صفحه عمل می‌کند.
عرض و عمق سوراخ بزرگ به اندازه درپوش است.
ابزار گنج یک مته تخصصی است که به طور همزمان یک سوراخ برای بدن می بندد و یک سوراخ بزرگتر برای سر او ایجاد می کند. این ابزار معمولاً دارای دو شعاع برش است که یکی برای پیش حفاری و دیگری برای سوراخ کردن سوراخی است که در قطعه کار وارد می شود.

آموزش خزانه داری

اگر از ابزار مناسب استفاده کنید کار خرک آسان است. شما می توانید تمام گیره ها را در طول فرآیند اتصال با فرآیند خزانه پنهان کنید. گیره را صاف یا زیر سطح قطعه کار کنید، سر تمیز نباشد. هنگام کار با چوب، با افزایش عمق سوراخ نسبت به ضخامت سر، فضایی را برای نصب یک توپ چوبی در فضای اضافی ایجاد کنید. به این ترتیب بست کاملاً پنهان شده و یک سطح چوبی پیوسته ایجاد می شود.


طاق

گاهی اوقات برای سهولت در نصب باید گیره را شل یا سفت کنید. از آچار سوکتی استفاده کنید زیرا باید فضای کافی در اطراف سر پیچ وجود داشته باشد تا آچار سوکت را در جای خود نگه دارید و سر را محکم کنید. برای این کار، سوراخی با قطر بزرگتر از قطر لازم برای قرار دادن کلید ایجاد شد.
در واقع ساده ترین راه این است که ابتدا سوراخی با قطر بزرگتر دریل کنید و سپس سوراخ عمیق تری برای شفت دریل کنید. بهتر است از مته برگ یا مته اسکنه ای استفاده کنید که سوراخی با کف صاف ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید  شعب بانک پارسیان در بیرجند به همراه آدرس و تلفن

برنامه طاق

برای سوراخ کردن جعبه گنج، باید مراحل زیر را انجام دهید:


از مته مناسب استفاده کنید: ابتدا باید مته را با توجه به اندازه پیچ ها انتخاب کنید.

مته را متناسب با طول پیچ تنظیم کنید: برای این کار از کلید آلن استفاده کنید.

راهنمای حفاری سوراخ: iوقتی مته به چوب رسید کمی سرعت خود را کم کنید تا الیاف چوب پاره نشود یا چوب خیلی عمیق فرو نرود.

مته را تغییر دهید تا با اتصال رزوه ای مطابقت داشته باشد: اگر این مراحل را به درستی انجام دهید، سر پیچ با چوب هم سطح می شود یا کاملا زیر سطح آن قرار می گیرد.

پرایمینگ: اگر پیچ درست زیر سطح است، می توانید از بتونه چوب استفاده کنید و قسمت های لازم را با آن پر کنید. سپس آن را رنگ کنید تا زیباتر شود. اگر کار را به درستی انجام دهید، کار بی عیب به نظر می رسد به گونه ای که گویی هیچ پیچی در آن قسمت از چوب وجود ندارد.


استفاده از صندوق فروش

نحوه تعویض مته خرک

به جای استفاده از مته ای که هم یک سوراخ راهنما و هم یک سوراخ گنج ایجاد می کند، می توانید یک سوراخ راهنما را با یک مته معمولی دریل کنید و سپس آن را با مته گنج جایگزین کنید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید باید مته را به دریل پیچی تغییر دهید و پیچ را بپیچید، اگرچه به دلیل زمان اضافی تعویض مته نسبتا وقت گیر است اما نتایج خوبی می گیرید.
اگر دریل خرک در دسترس نیست، می توانید از روش زیر استفاده کنید:
با استفاده از مته، سوراخی را برای راهنما به اندازه مناسب دریل کنید و سپس مته را با مته ای که کمی بزرگتر از سر پیچ است جایگزین کنید. یک سوراخ کم عمق در سوراخ راهنما دریل کنید تا سر پیچ درست زیر سطح باشد و سپس پیچ را با پیچ گوشتی سفت کنید.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک بندرلنگه استان هرمزگان


مشخصات خزانه

ویژگی های خزانه کاری

پیچ را ببندید

برای تعیین اینکه کدام سبک گنج برای هر برنامه بهترین است، باید چند ویژگی مهم را در نظر بگیرید:

  • قطر سوراخ
  • قطر پیلوت یکپارچه (سوراخ راهنما باید دارای پیلوت قابل تعویض یا بدون آن باشد)
  • قطر، اندازه شش ضلعی یا اندازه اسمی مخروط شفت نصب یا کف مته
  • تعداد شیار برای لبه های برش مورد نظر

خزانه داری بدون مته

برای ساخت مته گنج از مواد مختلفی استفاده می شود. این مته ها در اشکال و مواد مختلف موجود هستند و هر کدام برای برش های خاصی استفاده می شوند. برای ساخت این مته ها عمدتاً از فولاد با مقاومت بالا استفاده می شود، زیرا مواد برش برای استفاده عمومی مناسب و مقرون به صرفه است. مته های فولاد کبالت کمی سخت تر از فولاد با سرعت بالا هستند و اغلب برای پخت فولاد ضد زنگ و آلیاژهای دیگر استفاده می شوند. مته های با نوک کاربید یا کاربید بسیار سخت تر از فولاد سخت هستند و عمر مفید و سایش کمتری دارند. الماس های صنعتی مانند الماس پلی کریستالی (PCD) نیز بسیار بادوام هستند و در کاربردهای خاصی مانند برش مواد سخت با سرعت بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند.


مته گنج را تعویض کنید


سوالات متداول


طاق چیست؟

طاق یک راه برای پنهان کردن بسته ها است. برای ایجاد سوراخ از ابزار خاصی به نام صندوق زن استفاده می شود. این سوراخ معمولاً برای بستن کل شفت و پنهان کردن سر ایجاد می شود.

انواع تمرین گنج چیست؟

مته های خرک انواع مختلفی دارند که بیشتر برای چوب و فلز استفاده می شود.


بیشتر بخوانید  آشنایی با انواع آکواریوم و هزینه خرید آنها

دیدگاهتان را بنویسید