گل صحرا زندگی معروف ترین مدل مشکی


گل صحرا زندگی معروف ترین مدل مشکی

بسیاری از ما اطلاعات کمی در مورد دنیای مد داریم. سالن‌های بلند و دخترانی با چهره‌های بی‌ظاهر و آرایش عجیب روی صحنه رژه می‌روند. هفته مد میلان، هفته مد نیویورک، هفته مد پاریس. برای چندین هفته در سال، مدل ها روزهای سخت و پرمشغله ای را سپری می کنند. اخبار مربوط به هفته های مد معمولا جزو اخبار وب سایت ها و خبرگزاری های برتر است.

گل صحرا زندگی معروف ترین مدل مشکی

اما واقعا کجای دنیا این دختران لاغر و رنگ پریده به هفته های مد می آیند؟

“مامان من را به نام یکی از شاهکارهای طبیعت نامگذاری کرده است. واریس به معنای گل صحرا است. گل صحرا در محیط های خشک و چمنی رشد می کند که موجودات زنده کمتری می توانند زنده بمانند. گاهی اوقات حتی در کشور من یک سال باران نمی بارد. اما زمانی که باران می بارد. بالاخره باران می‌بارد و زمین غبارآلود را می‌شوید، معجزه‌ای رخ می‌دهد و گل‌ها ظاهر می‌شوند. گل صحرا رنگ نارنجی مایل به زرد روشنی است. به همین دلیل است که زرد رنگ مورد علاقه من است. بله.»

گل صحرا زندگی معروف ترین مدل مشکی

«گل صحرا» داستان زندگی واریس دیری یکی از مشهورترین مدل های جهان است. واریس مسلمان است و در قلب صحرای سومالی متولد شد. وقتی واریس 12 ساله بود از صحرا فرار کرد زیرا پدرش در مقابل پنج شتر با مردی 60 ساله ازدواج کرد.

زمانی که ووریس از زندگی عشایری فرار کرد، هرگز باور نمی کرد که روزی به کشورش بازگردد و علاوه بر اینکه مشهورترین مدل جهان باشد، سخنگوی حقوق زنان در آفریقا باشد.

بیشتر بخوانید  جزئیات طرح پرداخت دیه راننده مقصر در سال 98

داستان کتاب «گل صحرا» داستان زندگی ووریس از زمان فرار از خانه تا روزی است که عوامل مد برای او رقابت می کنند.

او از سومالی به لندن فرستاده می شود و در آنجا توسط یک عکاس کشف می شود. تمام روزهای زندگی واریس پر از ماجراست.

گل صحرا زندگی معروف ترین مدل مشکی

«گل صحرا» نوشته کاتلین میلر و شهلا فیلسوفی است که خورشید نجفی آن را به فارسی برگردانده و نشر چشمه آن را منتشر کرده است.

اولین بار در پاییز 2013 منتشر شد و به زودی به چاپ هشتم رسید.


دیدگاهتان را بنویسید