مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گل ادریسی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حدود 80 گونه از درختچه ها و گاه گیاهان بالارونده در سرده Hydrangea طبقه بندی می شوند که در آمریکای شمالی و جنوبی، آسیای شرقی و جاوه پراکنده هستند. در این میان گونه زیبای درختچه‌های ادریسی شکل‌های رویشی و زراعی زیادی دارد که در باغ‌ها و حیاط‌های شمال ایران کاشته می‌شود.

گل ادریسی

ضمناً این گیاه به دلیل امکان کشت مصنوعی در زمستان به صورت میلیونی در گلدان کاشته می شود. گونه های زودرس آن در اسفند و گونه های دیررس آن در اواخر خرداد شکوفا می شوند. دارای برگهای بیضی شکل، دندانه دار و سبز روشن است. گل های آن به صورت خوشه های بزرگ متشکل از گل های کوچک به رنگ های سفید، صورتی، قرمز و حتی آبی ظاهر می شوند. رنگ گلها به pH خاک بستگی دارد. در خاکهای اسیدی تا PH 5.5 گلها آبی یا بنفش می شوند.

اما در خاک های قلیایی با PH بالاتر از این، گل ها قرمز و صورتی می شوند. هر خوشه از یک سری گل های کوچک، مبهم و بارور تشکیل شده است که توسط تعداد زیادی گل مختلف، بزرگتر و نابارور احاطه شده اند. هورتانسیا در برابر سرما مقاوم است و سایه آفتابی یا نیمه سایه و خاک مرطوب و با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. به آبیاری فراوان و منظم نیاز دارد. پس از گلدهی می توان گیاه را در فضای باز کاشت. این کار باید در زیر برگ های متراکم و خاک غیر آهکی انجام شود.

اندازه بالا:

از طریق قلمه های چوب نرم در تابستان امکان پذیر است. ارتفاع گل ادریسی به 2.5-2 متر و عرض 2.5-2 متر می رسد.

بیشتر بخوانید  علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست ؟

منبع: گلستان علی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *