مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گل آماریلیس نماد چیست ؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



گل آماریلیس نشانه چیست ؟


در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم شما را با نماد گل آماریلیس آشنا کنیم.


آماریلیس یا نسرین یکی از انواع گل‌های پیاز‌دار است که به سادگی اما با صرف زمان، چه در داخل منزل و چه در فضای باز، گل می‌ دهد. گل آماریلیس بومی مناطق گرمسیر جنوب آمریکا بوده و نام گیاه‌شناسی‌ آن Hippeastrum می‌باشد.


گل‌های بزرگ این گیاه و سهولت گل‌ دهی، آماریلیس را به گیاهی محبوب و مورد تقاضا در سراسر جهان بدل نموده است. این گل دارای گونه‌های مختلفی با گل‌هایی به رنگ‌های قرمز، سفید، صورتی، حنایی و نارنجی و یا با طرح‌های راه‌ راه می‌باشد.


گل آماریلیس نماد چیست


نماد گل آماریلیس


معنی و نماد گل آماریلیس


گیاهی که به طور معمول به عنوان آماریلیس در گلدان کاشته می شود در واقع Hippeastrum می باشد اما در بین باغبانان به آماریلیس معروف شده است.


آماریلیس واقعی با نام Amaryllis دارای گل های کوچکتری بوده در فضای باز کاشته می شود و گلهای آن در پاییز ظاهر می شود. گیاهی دایمی و سوخ دار است و سوخ آن از نوع فلسی پوشش دار است.


در محور هر چهار برگ (فلس) در سوخ، آماریلیس یک مریستم به وجود می آید که می تواند به سوخک یا ساقه گل دهنده تبدیل شود. این گل به طور کلی نماد اعتماد به نفس، قدرت و زیبایی است.


گل آماریلیس قرمز نماد چیست ؟


گل آماریلیس قرمز نماد عشق و احساسات قوی است. همانطور که می دانید رنگ قرمز رنگ عشق و محبت است و معمولا انواع گل های قرمز این معنا را دارند، درمورد گل آماریلیس نیز این قاعده وجود دارد.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن مراکز معاینه فنی در شوش


گل آماریلیس نماد چیست


گل آماریلیس قرمز نشانه چیست ؟


گل آماریلیس نارنجی نماد چیست ؟


رنگ نارنجی یکی از رنگ های انرژی بخش و شادی آور است و موجب بهبود روحیه می گردد. از این رو گل آماریلیس نارنجی نیز نماد سلامتی و شادی می باشد.


نماد گل آماریلیس


گل آماریلیس نارنجی نشانه چیست ؟


گل آماریلیس سفید نماد چیست ؟


گل آماریلیس سفید نماد پاکی است. همچنین این گل هدیه مناسبی برای خانم ها می باشد چون مفهوم زنانگی و پاکی را با خودش دارد.


معنی گل آماریلیس


گل آماریلیس سفید نشانه چیست ؟


گل آماریلیس صورتی نماد چیست ؟


گل آماریلیس صورتی نماد محبت است. پس از رنگ صورتی آن می توانید برای نشان دادن محبت به همه ی آدم ها بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت شان استفاده کنید.


نماد گل آماریلیس


گل آماریلیس صورتی نشانه چیست ؟


کاشت گل آماریلیس


پیازها را به این صورت میکارند که گردن و شانه‌های آن بالای خاک قرار گیرد. ریشه‌های همراه پیاز را حذف نمی کنند. (در باغچه: مناطق گرم در پاییز و در سایر مناطق در بهار – در گلدان تمام سال میتوان کاشت)


گلدانی مناسب است که عرض دهانه آن حداقل ۵ سانتی‌متر از اندازه دور کمر پیاز بزرگتر باشد. ترکیب بستر گلدان بهتر است دارای خاک باغچه + خاک برگ + شن و ماسه و پیت‌موس یا کود حیوانی پوسیده کهنه باشد.


با گذشت عمر پیازها اندازه گلها و پیازها میتواند خیلی بزرگ باشد.حداقل دمای محل نگهداری گلدان ۱۳درجه سانتیگراد مثبت برای توسعه ریشه‌ها پس از کاشت نیاز است.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق تاسو 1401 چیست؟


گلدان را در محل نورگیر تا روشن کامل قرار دهید و مرتبا آبیاری کنید تا زمانیکه رشد گیاه سرعت بگیرد. (گلدهی را میتوان با کاهش دادن دما و سایه کردن محل به تاخیر انداخت یا طولانی‌تر کرد)


پس از پایان گلدهی، ساقه گل دهنده را حذف و هر دو هفته یکبار با کود کامل گیاه را کودیاری کنید (به مدت ۳ تا ۵ ماه). پس از آن در اواسط یا اواخر تابستان ممکن است برگ های گیاه به زردی گراییده و گیاه آماده زمستان گذرانی بشود.


در این زمان آبیاری کاهش یافته و کودیاری انجام نمی شود. پس از خشک شدن برگها آبیاری را متوقف و به گیاه اجازه بدهید تا حدذاقل ۸ هفته به خواب زمستانی برود.


در صورتی که آبیاری ادامه پیدا بکند. گیاه به خواب نمی رود و برگهایش سبز میماند که روی گلدهی سال آینده تاثیر منفی می گذارد. پس از زمستان گذارانی دوباره می توانید کشت کنید.


برای بزرگتر شدن پیاز اصلی پاجوش ها را حذف/جدا می کنند. به این صورت گیاه شما تنها ولی قوی می ماند.


دوره گل‌ دهی گل آماریلیس


پیاز‌ها عموما به مدت ۷ الی ۱۰ هفته گل خواهند داد. در زمستان این دوره بیشتر از بهار خواهد بود. با توجه به این موضوع، برنامه کاشت خود را می‌توانید از مهرماه تا اسفند تنظیم کنید.


برای بهره بردن از زیبایی گل‌های آماریلیس در مدتی مداوم، پیاز‌ها را در گلدان و یا باغ در فواصل زمانی هر دوهفته بکارید.


همچنین بخوانید:


معنی رنگ های مختلف گل لیلیوم : گل لیلیوم نماد چیست ؟

بیشتر بخوانید  آشنایی با رشته معماری


معنی رنگ های مختلف گل صد تومانی : گل پیونی نماد چیست ؟


معنی رنگ های مختلف گل آنتوریوم : گل آنتوریوم نماد چیست ؟


گل آفتابگردان نماد چیست ؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *