گلگی حلیمه سعیدی از شوهرش



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز : حلیمه سعیدی بازیگر تلویزیون و مادر شهدا که با سریال طنز رضا عطاران شناخته شده بود امروز جمعه 22 بهمن ماه در منزل خود درگذشت. حلیمه سعیدی بازیگر تلویزیون و مادر شهدا که با سریال طنز رضا عطاران به شهرت رسید ساعتی پیش در منزل خود درگذشت.

جلال لشکری ​​پسر این بازیگر که نمی توانست به راحتی صحبت کند به سرطان خود اشاره کرد و مرگ این بازیگر را تایید کرد.

اولین حضور سعیدی مقابل دوربین در نقش علی قریب در فیلم Dr. غریب و برای اولین بار رضا عطاران بازیگر و کارگردان ایرانی به او پیشنهاد بازی را داد که پس از تست جلوی دوربین بازیگری را آغاز کرد. یکی از معروف ترین آثار او مجموعه ای از خیرخواهان است.

سعیدی در سریال های «متهم فرار کرد»، «ترش و شیرین»، «لذت ها» و ۲ بازی کرد.

نام: حلیمه

نام خانوادگی: سعیدی

تولد: 1315

محل تولد: قزوین

حرفه: بازیگر

زندگی خانوادگی حلیمه سعیدی

پدرم «حاج فتح الله» کشاورز بود و گندم می کاشت و تاکستان و باغ گوسفند هم داشتیم. پدرم کارهای زیادی برای انجام دادن داشت و کارگری را برای رسیدگی به همه چیز استخدام کرد. نام مادرم طاووس بود، پدرم سواد قرآن داشت، اما مادرم بی سواد بود. خودم رفتم اکبر 6 (می خندد) بیست سال شش سال تمام کردم، یک سال رفتم، ده سال نرفتم. مادرم 7 پسر و 7 دختر به دنیا آورد، اما پسرها همگی در همان دوران کودکی مردند و مردند. از 7 دختر، فقط 5 نفر زنده ماندند. من خودم 7 پسر و 2 دختر به دنیا آوردم و الان فقط دو پسر و یک دختر دارم. تا گفتند پسرت چقدر خوشگله دکتر نرسید و فوت کرد. مثلاً برای یکی از آنها که تا دو سال و نیمش «حسن» نامیده می شد، مردم می گفتند: چه زیبا. کودک سرش را بلند کرد، عصر مریض شد و تا صبح مرد.

بیشتر بخوانید  شورای ششم از ظرفیت خبرنگاران برای حل مشکلات مردم استفاده کند/ شفاف‌سازی و صداقت با مردم سرلوحه شوراها باشد

دوستت دارم

ازدواج

خواهر حاج آقا آمد خواستگاری کرد و خواهر بزرگم قبول کرد. قدیمی هایی که با هم حرف نمی زدند. یک هفته قبل از عروسی بود و بعد ازدواج کردیم.

18 سالم بود که ازدواج کردم، می گوید: ترش بودم! خواهرم خواستگاری را رد کرد، یکی از خواهرانم هنگام ازدواج 9 ساله بود و یکی از خواهرانم 12 ساله بود. من آخرین نفر بودم من یک ماهه خواستگار داشتم ولی خواهر بزرگم اجازه ازدواج نداد و به نوعی قبول نکرد. وقتی نفهمیدم بعدا فهمیدم خواهرم کلی جواب گدا رو داده. البته من 18 سالم هم نبودم. پیرمردها 2 سال بعد شناسنامه پسر را گرفتند تا دیرتر به سربازی بروند و دخترها هم دو سال زودتر شناسنامه را گرفتند تا زودتر ازدواج کنند. یعنی 16 سالم بود که ازدواج کردم.

آشنایی و ازدواج

حلیمه سعیدی می گوید: حججی را قبل از ازدواج ندیدم چون زیاد از خانه بیرون نمی رفتم، وقتی رفتم با آکام رفتم. حاجی در تهران هم کار می کرد، همسر حلیمه سعیدی می گوید: او را دیدم و خوب می شناختم. همسایه بودیم آن زمان برای کار به تهران می آمدم و برمی گشتم و گاهی او را می دیدم. در واقع من تنها رفتم و به خواهرم پیشنهاد دادم که برویم و از او خواستگاری کنیم. پدرم در آن زمان فوت کرد و من با خواهرم زندگی می کردم.

دوستت دارم

میراز حلیمه سعیدی

گفتیم 700 تومان اما چطور 400 تومان بردند. بهای آن را نپرداختند.


بیشتر بخوانید  دردسر عجیب دسته چک‌های جدید / مراقب چک‌های برگشتی باشید!+ فیلم

دیدگاهتان را بنویسید