گفت‌وگو‌های ایران و روسیه می‌تواند برای امنیت و اقتصاد منطقه موثر باشد



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ساعاتی پیش از سفر به روسیه گفت: گفت وگوی دو کشور مهم ایران و روسیه که دارای قدرت و نفوذ هستند برای امنیت منطقه موثر است. در اجلاس شانگهای با همه کشورها به ویژه روسیه همکاری خوبی داریم.

وی گفت: مسکو نقش مهمی در اتحادیه اوراسیا دارد و تهران و مسکو دارای منافع مشترک هستند. بنابراین تعامل با روسیه در منطقه امنیت را تضمین می کند و از یکجانبه گرایی جلوگیری می کند.

سخنرانی در دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی روسیه از برنامه های رئیس جمهور است و رئیس جمهور را در این سفر وزرای امور خارجه، نفت و اقتصاد و دارایی همراهی می کردند.

رئیسی گفت: همکاری ایران و روسیه با ظرفیت های متعددی که دارند می تواند در تعامل متقابل در شرایط منطقه ای و بین المللی موثر باشد. در این سفر مسائل دوجانبه و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. تاکنون همکاری ها برای ایران و روسیه رضایت بخش نبوده است. امیدواریم این سفر بتواند گامی موثر به نفع دو کشور باشد.

رییسی پیش از این در راستای رویکرد دولت سیزدهم برای به حداکثر رساندن روابط با همسایگان و کشورهای منطقه به تاجیکستان و ترکمنستان سفر کرده است.

بیشتر بخوانید  پاری سن ژرمن وسوسه رونالدو را دنبال می کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه تلفنی گفتگو کردند. دو طرف این سفر را رویدادی مهم در روابط دو کشور و فرصتی مناسب برای گسترش و تعمیق روابط ارزیابی کردند.

وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود به مناسبت سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: این دیدار مهمی است و ارتباطات باید در بالاترین سطح ادامه یابد.


دیدگاهتان را بنویسید