گفتگو با سحر آربین + عکس


گفتگو با سحر آربین + عکس

گفتگو با سحر آربین

سحر آربین کار کنید بازیگری در تئاتر و شرکت در دوره های بازیگری در مدرسه استاد سمندریان شروع شد. با تجربه سریال نیمه تمام «پنجاه چاه» به کارگردانی اصغر هاشمی، پیش از این با مهدی صباغ زاده در فیلم «جاده بهشتاو هم کار می کرد. بازیگر تله فیلوس «مردم زمین«مجموعه مریم»اولین انتخاب«او می گوید:

خانم آربین، قبل از اینکه به سراغ سریال «انتخاب اول» برویم، اولین تجربه حضورتان در سریال «پنجاه چاه» چه بود؟
– من هیچ خبری ندارم و واقعاً نمی دانم ادامه خواهد داشت یا نه…

چگونه به جمع بازیگران «انتخاب اول» پیوستید؟
– طبق اطلاعاتی که از آقای صباغ زاده داشتیم به دلیل تجربیات قبلی همکاری، من هم برای این سریال دعوت شدم و در خدمتشان بودم.

با توجه به اینکه فیلمنامه سریال اصلاً تمام نشده بود، تعریف شما از شخصیت مریم چه بود؟
– ابتدا شخصیت مریم دقیقا مشخص نبود، یک داستان دو سه خطی برایمان تعریف کردند که قرار بود نقش دختر کوچکتر خانواده این دکتر را بازی کنم. وقتی سر کار آمدیم و فیلمبرداری کردیم، در مصاحبه با نویسنده گفتم چون افراد این خانواده خیلی عادی نیستند، از نظر ذهنی و رفتاری دوست دارم مریم یک شخصیت ساده لوح و اساساً در فضا باشد و به نوعی شخصیت عادی نداشته باشد.

گفتگو با سحر آربین + عکس

آیا پیشنهاد شما موافق بود؟
– نه، در نهایت ماری را بازی کردم که ذهن او این کار را کرد.

با این حال، فکر می کنم در مقطعی از بازی خود به سراغ برخی از خواسته های خود در مورد این شخصیت رفتید؟
(خنده) در ابتدای کار، بله، به نوعی شیطنت آمیز جذب برخی از واکنش هایم شد، اما ادامه پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید  جملات کوتاه با معنی عالی (2)

فکر می کنم فیلمنامه در فضای بسیار جدی نوشته شده است و این کار گروه کارگردانی و بازیگری را برای اجرای یک سریال مفرح سخت می کند، واقعاً موقعیت کمیک در داستان نمی بینیم.
– چه خوب که به این موضوع اشاره کردید، بله، سریال «انتخاب اول» کاملا جدی نوشته شد. آنچه اکنون بخشی از طنز می دانید به توانایی های خود بازیگران برمی گردد.

اما بازیگران سریال به غیر از خانم لرستانی و امیرجلالی تجربه چندانی در طنز تلویزیونی ندارند و این بار تجربیات جدیدی را پشت سر گذاشتند.
آره

فکر می کنم بازیگران احتمالا بر اساس فیلمنامه اصلی انتخاب شده اند که اصلا خنده دار نبود، اما روی صحنه فضای کار ناز می شود و …
– بله موافقم همینطور بود. مثلا آقای خداپناهی فکر می کنم هیچ وقت نمی تواند با طنز کنار بیاید اما در سریال ما حضور موفقی داشت. باید بگویم سریالی که الان می بینید بر اساس توانایی های خود بازیگران است نه فیلمنامه و مشکلاتی که در ذهن آقای نعمتی وجود داشت. چون متن واقعا جدی بود.

درباره شخصیت “مریم”
– مریم در ابتدا خیلی در داستان حضور نداشت و فقط یک اضافه بر صحنه بود (می خندد)، معمولاً او را با عجله یا در ابتدا می دیدیم، اما هر چه بیشتر صحبت می کردیم، برجسته تر می شد و می گفت. داستان مریم و فرزاد

در اولین تجربه بازیگری خود در سریال تلویزیونی می توانستید در فضایی شوخ و شوخ به ایفای نقش بپردازید و شاید در این ژانر بمانید…

– من طنز را دوست دارم، هرچند که اصلا اهل طنز نیستم. در ابتدای این سریال احساس کردم که می توانم در این ژانر موفق باشم، البته خیلی سخت بود. اوایل استرس زیادی داشتم و می ترسیدم نتوانم در این فضا درست کار کنم اما امروز به این ژانر علاقه زیادی دارم.

بیشتر بخوانید  عکس های جدید تینا آخوندبر در حال خوردن فلافل در اهواز

گفتگو با سحر آربین + عکس

شیوه کارگردانی مهدی صباغ زاده چقدر در هدایت بازیگران موثر بود؟ به خصوص شما که تجربه ای در این ژانر نداشتید و اساساً نیاز به راهنمایی کارگردانی داشتید.

– همیشه فکر می کردم فردی که می خواهد سریال طنز بسازد باید خودش کمدین باشد. در واقع هر کسی برای چیزی ساخته شده است. آقای صباغ زاده سبک متفاوتی دارد و بازیگر را در موقعیتی راحت قرار می دهد تا خلاقیت خود را بروز دهد. به نظر من در این سریال خود بازیگران با پیشنهادات خود در تمرین به ایجاد فضایی شوخ طبعانه کمک کردند. در ضمن آقای صباغ زاده هم از پیشنهادات بازیگران نهایت استفاده را کرد و این نبود که لحظات طنز مال او باشد.

در واقع یک سریال طنز بدون این ذهنیت فیلمنامه نویس و کارگردان ساخته شد.
– فکر می کنم همین طور بود.

صحبت در مورد همکاری با دیگر بازیگران سریال که باید در آوردن لحظات شوخ به سریال موثر بود.
ارتباط خارج از محل کار ما با خانم اسکندری و خانم لرستانی در برقراری ارتباط ما جلوی دوربین بسیار موثر بود. گرچه رابطه مریم و سوزان و مبارزه آنها، لجبازی آنها بیشتر از آن چیزی بود که قرار بود کنار هم بگذارند، اما ممکن است از صحنه هایی گرفته شده باشد که خیلی حس نمی کنند.

اگر چیزی باقی بماند…
– از آقای صباغ زاده و تهیه کننده محترممان که فرصت حضور در این سریال را به من دادند تشکر می کنم. بازیگران پشت دوربین این سریال بسیار ماهر و حرفه ای بودند و برای موفقیت کلی سریال امروز بسیار تلاش کردند. خدا را شکر مردم هم سریال را دوست دارند و دنبالش می کنند. راستش هیچ وقت فکر نمی کردم مردم اینقدر برای تماشای سریال وقت بگذارند. اقبال بیش از آنچه فکر می‌کردیم موفق بود و این جای تشکر دارد.

بیشتر بخوانید  15 پیام شیک و باکلاس تبریک روز ماما به انگلیسی

گفتگو با سحر آربین + عکس

گردآوری شده توسط: تشویق کننده


دیدگاهتان را بنویسید