گفتگوی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا درباره منطقه آزاد – اخبار اقتصادی جهان – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیمسرویس مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) به آژانس دولتی بلاروس گفت که مذاکرات در مورد ایجاد منطقه تجارت آزاد دائمی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) آغاز شده است.

به گفته این کمیسیون ، جلسه هیئت های نمایندگی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، که مسئول مذاکرات امضای توافق نامه تجارت آزاد هستند ، در تهران برگزار شد.

براساس این گزارش ، توافق نامه جدید جایگزین توافق موقت می شود که از اکتبر 2019 به اجرا درآمده است. در این دیدار ، طرفین در مورد پیش نویس مشخصات فنی مذاکرات آینده و محتوای احتمالی سند تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین در مورد تعهدات جدید همکاری در مقایسه با توافقنامه موجود توافق کردند. این وظایف جدید شامل انتخاب کالاها ، حمایت از همکاری بین بخشهای مختلف و افزایش شفافیت در فرآیندهای خرید عمومی است.

آندره اسلپنف ، عضو شورای تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا ، گفت: “همانطور که کشورها در مذاکرات رویکردهای مشابهی را دنبال می کنند ، در مدت زمان کوتاهی می توان کارهای چشمگیری انجام داد.

سرویس مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا همچنین اعلام کرد که اولین دور کامل مذاکرات برای امضای توافق نامه تجارت آزاد برای سپتامبر 2021 برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  ۸۲۰ هزار دوز واکسن استرازنکا برگشت خورد

دیدگاهتان را بنویسید