گشت و گذار در آبشار ماهوته آبدانان



به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، آبشار ماهوته یکی از جلوه های طبیعی و دیدنی استان ایلام است که در نزدیکی روستای ماهوته در 18 کیلومتری جنوب آبدانان قرار دارد. این آبشار که از دامنه‌های دینارکوه سرچشمه می‌گیرد، از بالای صخره‌ها و صخره‌ها می‌ریزد و نشاط و سرزندگی به ارمغان می‌آورد. طبیعت اطراف آبشار ماهوته به دلیل وجود کوه‌ها و رودخانه‌های پرآب منظره‌ای تماشایی دارد و آب و هوای مطبوع این منطقه خانواده‌ها و مسافران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

آبشار ماهوته در نزدیکی روستایی به همین نام در 18 کیلومتری جنوب آبدانان قرار دارد. رودخانه این روستا که از دامنه های دینارکوه سرچشمه می گیرد در مسیر خود شادی و نشاط را به عشایر و روستائیان هدیه می دهد. شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام آب و هوای نسبتاً گرمی دارد، اما به دلیل وجود کوه ها و رودخانه های پر آب، زیبایی های طبیعی فراوانی دارد. کوه دینار در غرب آبدانان و ادامه رشته کوه کبیر کوه در شمال آبدانان چهره بسیار جذابی به این منطقه بخشیده است. آثار فراوانی از تاریخ ایران باستان در میان طبیعت بکر این منطقه یافت می شود.

آبشارهای منطقه

از دیگر آبشارهای قابل توجه این منطقه می توان به آبشار تختان و خوروزان در 50 کیلومتری غرب آبدانان به سمت میمه و آبشار کن شولول در نزدیکی روستای انجیره در 35 کیلومتری غرب آبدانان اشاره کرد که زیبایی خیره کننده ای دارند.

بیشتر بخوانید  کاهش بیش از ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

دیدگاهتان را بنویسید