گسترش و افزایش ویروس هند در استان فارس ؛ هشدارها جدی تر شدند – اخبار فارس – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب شیراز در حال حاضر ، استان فارس به دلیل توزیع روزافزون کرون هند ، وضعیت خوبی ندارد که باعث نگرانی مقامات بهداشتی در این استان شده است.

در حال حاضر شهرهای زرقان ، جهرم ، قیروکارزین ، خنج ، لامرد ، گراش ، لارستان ، زرین دشت ، داراب ، کوار ، شیراز ، کازرون ، خفر ، کوه چنار قرمز رنگ هستند. شهرهای مهر ، فیروزآباد ، ارسنجان ، استهبان ، نی ریز ، پاسارگاد ، مرودشت ، سپیدان ، اقلید ، آباده ، ممسنی ، فیروزآباد ، بیضا و بختگان به رنگ نارنجی بودند.

همچنین شهرهای فسا ، حرم ، سروستان ، بوانات ، هورام بید ، رستم ، فراشبند و سرحان در موقعیت زرد قرار دارند. به دنبال سرخ شدن شهر شیراز و افزایش تعداد بیماران ، محدودیت ها و تعطیلی 10 روزه اصناف از 7 ژوئیه اعمال شده است ، به استثنای مشاغل گروه اول در شیراز و سایر شهرهای قرمز استان. .

در همین رابطه ، عبدالرضا قاسمپور ، معاون استاندار فارس در ستاد استان در برابر تاج ، گفت که ترس اصناف به دلیل ترس اصناف افزایش یافته است. وی اظهار داشت: تلاش های این استان متعادل سازی اقتصاد ، امنیت و بهداشت است. فشار زیادی وارد نکنید

به گفته معاون استاندار فارس در ستاد مقابله با تاجگذاری استان ، اصناف باید برای نجات جان و مردم خود همکاری زیادی داشته و تعطیلی آن را در نظر بگیرند.

در همین راستا ، مهرداد لطفی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، افزایش آمار را نگران کننده خواند و نسبت به افزایش شهرهای دارای وضعیت قرمز در استان هشدار داد. به گفته وی ، تعداد موارد مثبت و بستری شدن در بیمارستان ها و مراکز درمانی در این ولایت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  وضعیت دما و بارندگی تا پایان اردیبهشت اعلام شد

لطفی از اضافه شدن بیمارستان نگهداری به ظرفیت پزشکی استان خبر داد و اعلام كرد كه بیمارستان نگهداری دوم آماده راه اندازی است تا در صورت لزوم از آن استفاده شود.

سید روح الله حسینی ، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، همچنین آخرین آمار در استان فارس را ارائه داد که بر اساس آن از زمان شیوع ویروس کرونا در آزمایشگاه های استان ها 990،573 آزمایش تشخیصی مولکولی انجام شده است ، 283،866 بیمار مثبت نهایی بوده است. شناسایی شد ، که در نهایت ، از جمله طرح شهید سلیمانی ، 302،739 بیمار مبتلا به کوید 19 را در استان فارس شناسایی کرد.

به گفته وی ، در حال حاضر یک هزار و 635 بیمار مثبت یا مشکوک به علائم کرونر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 189 بیمار مبتلا به کوید 19 به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش های مراقبت ویژه تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

بر این اساس ، با اعلام مرگ 9 استان دیگر استان به دلیل کرونا در یک روز گذشته ، تعداد کل مرگ های ناشی از Covid 19 از زمان شروع بیماری به 4865 نفر رسیده است.

همچنین تعداد مرگ های ناشی از این بیماری در شهرهای فارس ، از ابتدای شیوع تا 7 ژوئیه ، به شرح زیر است: 3 344 مورد مربوط به شیراز ؛ 325 مورد مرودشت؛ 269 ​​مورد کازرون ؛ 128 مورد داراب؛ 117 مورد Abade؛ 103 مورد ممسنی ؛ 74 مورد اقلید ؛ استهبان و نیریز هر کدام در 70 مورد. 69 مورد لامرد؛ فیروزآباد و کوار در 61 مورد. 50 مورد سپیدان ؛ 43 مورد ژیروکارسینول ؛ 41 مقاله؛ زرقان 40 قلم؛ 39 مورد کوهچنار ؛ 37 مورد خرد کردن 35 مورد رستم؛ 33 مورد ارسنجان ؛ 30 مورد بوانات ؛ زرین دشت و سروستان هر کدام با 29 مورد. 28 مورد سفید 26 مورد مهر شده 25 مورد پاسارگاد ، 10 مورد فراشبند ؛ 8 مورد بختگان و 2 مورد سرهان.

بیشتر بخوانید  ثبت نام ۲۵ ساله‌های مجرد در نهضت ملی مسکن

شیوع ویروس تاج دلتا در استان وضعیت نگران کننده ای ایجاد کرد و استان را در آستانه بحران قرار داد. بنابراین ، مقامات بهداشتی استان فارس تأکید می کنند که مردم از سه اصل بهداشتی ، از جمله استفاده از ماسک ، پیروی می کنند ، فاصله جسمی به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از بیماری و عدم حضور در جمع های خانوادگی ، مسافرت ها و مسافرت ها ، مرتباً دستان خود را بشویید.

انتهای پیام / 424 / ع

دیدگاهتان را بنویسید