گسترش فعالیت‌ها و حوزه ی نفوذ منطقه آزاد انزلی در اوراسیا، تضمین شتاب توسعه اقتصاد ملی



با توجه به تعریف فرآیند توسعه پایدار و همه جانبه، می توان با توجه به تأثیر فعالیت های منطقه آزاد انزلی، گسترش تأثیر جغرافیایی و فضای فیزیکی این منطقه، با پروتکل های مرتبط با توسعه همه جانبه مدعی شد. و پایدار در عرصه های مختلف تجاری، صنعتی، اجتماعی، فرهنگی که موجب تسریع در تقویت اقتصاد ملی می شود و همچنان می توان تصور کرد که تولید ثروت و اشتغال زایی اولین دستاورد این فرآیند توسط منطقه آزاد انزلی باشد.

همچنین دستیابی به این اهداف اساسی یعنی تولید ثروت و ایجاد مشاغل جدید تاثیر بسزایی در تقویت تاب آوری ملی خواهد داشت.

این باور یک رویا نیست، بلکه بر اساس پروتکل های توسعه در جهان امروز و ایران قابل تحقق و تحقق است.

اثرات مثبت تاثیر جغرافیایی منطقه آزاد انزلی در اوراسیا و روابط بین المللی و منطقه ای

باید اذعان داشت که با توجه به تجربیات فراوان در حوزه مناطق آزاد، باید به منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی اعتقاد داشت که با انعطاف اندک در رسیدگی و وضع قوانین ترمیمی و به روزتر از اقتصاد، تأثیرات مثبت و تحول آفرین جهانی خواهد داشت. منطقه آزاد انزلی با اقتصادهای جهانی، منطقه ای، ملی و محلی بسیاری مواجه است.

بر اساس این مقاله، در شرایط سخت اقتصادی کنونی کشور که تمامی فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره را تحت تاثیر قرار داده است، این اقدام حکیمانه منطقه آزاد انزلی به رهبری دبیر سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جهت گسترش و توسعه حوزه تاثیر و فعالیت های مختلف منطقه آزاد انزلی، یعنی تقویت روند توسعه همه جانبه در اقصی نقاط استان گیلان و اقتصاد ملی.

بیشتر بخوانید  چرا به صانع ادای دادی؟!

دیپلماسی اقتصادی اخیر در منطقه آزاد انزلی به عنوان دروازه ورود به اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایران، چشم انداز تأثیرگذاری بر اقتصاد ملی از طریق روابط تجاری گسترده با بلوک اقتصادی اوراسیا و خاورمیانه دور و میانه را مورد توجه قرار می دهد.

در همین راستا مدیریت ارشد منطقه آزاد انزلی ویدئو کنفرانس جداگانه ای با مدیران منطقه ای ارنبورگ و گروزنی فدراسیون روسیه برگزار کرد که منجر به امضای تفاهم نامه همکاری در مقابله با تحریم های ظالمانه شد. آمادگی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، دیدار با سرکنسول و توافق برپایی نمایشگاه های مشترک و همایش لجستیکی در نیمه دوم سال جاری و در نهایت سفر مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس به ایران. و دیدار با دبیرخانه عالی مدیرکل منطقه آزاد انزلی و بازدید از زیرساخت های منطقه آزاد انزلی نشان از عزم جدی منطقه آزاد انزلی برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی با مهمترین تجارت دارد. شریک یک منطقه اقتصادی مهم اوراسیا، روسیه. فدراسیون.

این روند می تواند در توسعه کلی اقتصادی و تاثیرات مثبت منطقه آزاد انزلی در تقویت اقتصاد ملی و منطقه نقش انکارناپذیری داشته باشد و فضای مهمی برای تنفس اقتصاد ملی در دوران تحریم های سرکوبگرانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید