گسترش امامزاده های خانگی در محرم / ترویج گفتمان عاشورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری صبح روز یکشنبه در ششمین نشست مدیران ، معاونین ادارات تبلیغات اسلامی مازندران در مشهد مقدس ، گفت: لزوم توجه و رونق امامزاده های خانگی در محرم 1443 هجری قمری از مهمترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی ضمن خوش آمد گویی به عید سعید غدیر خم ، بر اهمیت برگزاری جشن باشکوه بایرام گایدر ، ضمن جلب توجه و پیشبرد عبادتگاه های خانگی در محرم 1443 هجری قمری ، اظهار می دارد: علی رغم انجام تشریفات در تخته مراسم مذهبی و عزاداری مخصوصاً در ایام محرم ممنوعتوجه و رونق پناهگاه های خانه اجتناب ناپذیر است و باید باشد محرم 1400 و ایجاد مقدسات خانگی تحت این برنامه طراحی شده من داشتم.

وی همچنین به فرمایش اهل بیت (ع) بزرگان این آیین بر اساس عمل به نماز خانه و تأثیرات آن در زندگی یک مسلمان ، افزودند: چنین توجهی به مقدسات منازل در خانواده ، نمونه و الگوی سبک زندگی اسلامی است.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جشن باشکوه غدیر ، بر این برنامه تأکید کرد. طراحی شده نگه داشتن محرم 1400 ، اظهار داشت: محرم 1443 هجری قمری باید یک جنبش عمومی برای ایجاد مقدسات در کشور و با توجه به شیوع این ویروس باشد (وووید 19) انجام چنین مراسمی در کنترل شیوع این ویروس ناخوشایند بسیار مثر خواهد بود.

حجت الاسلام شکریان امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت عزاداری برای حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش تأکید کردند: رهبر معظم انقلاب ، حتی در این شرایط ، شیوع ویروس (وووید 19) آنها عزاداری خانه را حتی با یک نفر نبسته اند و این نشانه اهمیت عزاداری برای پیامبر است. پدر عبدالله الحسین (ع) هر ماه محرم ممنوع ای

بیشتر بخوانید  فقط با بو کردن این میوه قندخون بدن رو کنترل کنید!

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در آخرین بخش سخنان خود ، هیئت های مذهبی را در گفتمان عاشورا درباره حضرت افزایش داد. سیدالشهداء (ع) او می دانست و خاطرنشان کرد: تخته مرکز دینی ترویج فرهنگ ناب عاشورا و بحث مقاومت و پایداری حضرت سید الشهدا (ع) و او یک همراه وفادار است و این فرهنگ را باید با رونق عزاداری و ایجاد مقدسات خانگی زنده نگه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید