گزارش کمیسیون انرژی در مورد قطعی های اخیر



گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره وقفه ها و وقفه های اخیر صنعت برق در کشور قرائت شد.

به گزارش ایسنا ، مصطفی نخعی ، سخنگوی کمیته انرژی ، گزارش کمیته مربوط به خاموشی ها و اختلالات اخیر صنعت برق در کشور را مطابق تبصره (1) قانون 45 (45) آیین نامه داخلی پارلمان در جلسه علنی شورای مشورتی اسلامی امروز (یکشنبه). بر اساس آن میزان بارندگی نسبت به سال آبی گذشته 52 درصد کاهش یافته است و در این شرایط بیش از هر زمان دیگر نگرانی در مورد قطع برق افزایش یافته و وزارت نیرو باید مدیریت صحیح را در نظر بگیرد.

بر اساس این گزارش ، مصرف برق سالانه در اوج بار 3.5 درصد افزایش یافته است که امسال 14 درصد افزایش یافته است ، بنابراین در صورت ادامه رشد بار ، باید اقدامات لازم برای تأمین نیاز به برق در سال های آینده انجام شود. ظرفیت نیروگاه ها

علاوه بر این ، در این گزارش آمده است که صنعت برق بیش از 51 تریلیون تن نیروگاه ، بانک و پیمانکاران بخش خصوصی بدهکار است. از طرف دیگر ، وزارت نیرو بیش از 58000 میلیارد تن مابه التفاوت قیمت مورد نیاز و هزینه برق را مدیون است. دولت طلبکار است.

وی در این گزارش ضمن بیان دلایل قطع ، راه حل های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای مشکل قطعی برق ، از جمله الزام فرمانداران به بستن دفاتر زیر 50 درجه ، تعطیلی دفاتر در روز پنجشنبه را پیشنهاد می کند. شهریور به نیاز صنایع انرژی برای تولید برق با حداکثر ظرفیت ، اصلاح ساختار مدیریت انرژی در کشور ، تسهیل سرمایه گذاری ، تمدید قرارداد خرید تضمینی برق ، تأمین اعتبار برای توسعه صنعت برق و برای تسهیل استفاده از ظرفیت. بازار سرمایه.

بیشتر بخوانید  واکسن نانو جدید ایران در یک آزمایش بالینی قرار دارد

در پایان ، کمیسیون انرژی طرحی از 16 ماده برای توسعه صنعت برق ارائه داد که در آن انتظار می رود وزارت نیرو با اجرای برنامه هایی برای بهینه سازی برق ، حداقل یک درصد در سال از مصرف برق در کشور بکاهد.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید