مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش واشنگتن پست از علت بحران سوخت در لبنان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



این گزارش خاطر نشان می کند که ارتش قاچاق بنزین از مرزهای لبنان و سوریه را کنترل می کند.

روزنامه افزود: دو ارتش از وسایل نقلیه لندرور در گوشه ای مشرف به ولاد حلاب پارک شده اند. جایی که افسر ارتش نیکلاس الترک از اتومبیل بیرون پرید و تیم 10 نفره او قاچاقچیان را از جمله در پله های آهنی موقت بر فراز رودخانه العاص تعقیب کردند تا از دید ایست های بازرسی نظامی فرار کنند. در هفته های اخیر ، ارتش برخی از پل ها را کشف و مسدود کرده است. اما برای جلوگیری از رشد تجارت بنزین کافی نیست. ارتش همچنین در میان اعتراضات مردمی گسترده درباره قاچاق سوخت در سوریه ، گشت های خود را در نزدیکی مرز سوریه افزایش داده است. در حالی که این کشور از یک بحران سوخت شدید رنج می برد ، که بی سابقه است.

سقوط سریع مالی با یک بحران شدید سوخت همراه بود ، اتومبیل هایی که برای دریافت مقدار مجاز و سهمیه بنزین در خیابان های بیروت و طرابلس صف کشیده بودند. یک سوم مخزن می تواند بنزین دریافت کند. صف های طولانی آنقدر طولانی است که صاحبان اتومبیل از پیک های موتوری غذا دریافت می کنند. تنش به حدی است که غالباً به اختلافات منجر می شود. طی دو هفته گذشته شش مورد تیراندازی در ایستگاه های بنزین رخ داده است و وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها به دلیل سرقت سوخت ناپدید شده اند. اما قاچاقچیان راهی بهتر برای کسب درآمد پیدا کرده اند ، یعنی خرید سوخت یارانه ای در لبنان و فروش گرانتر آن در سوریه ، که از بحران سوخت رنج می برد.

بیشتر بخوانید  با استفاده از راز زنان کره ای پوست صاف و درخشانی داشته باشید

روند قاچاق 250 مایلی مرز جدید نیست ، زیرا قاچاق در هر دو طرف انجام شده است ، قاچاق مواد مخدر ، اسلحه ، غذا و مردم و تلاش برای جلوگیری از قاچاق بنزین به سوریه مشابه تلاش های قبلی برای جلوگیری از قاچاق است انواع دیگر از ترافیک موفقیت آمیز نیست.

الترک گفت: “مرزها مبهم و آسان است و نفوذ آنها آسان است زیرا هیچ مرز مشخص شده ای وجود ندارد.”

الترک به چوپانی در صحرا اشاره می کند که مواظب گله های او است و می گوید سوریه است. وی سپس خاطرنشان کرد که زبری نزدیک او نیز متعلق به سوریه است. اما دو تپه مشرف به کویر ، که خانه هایی بر روی آنها ساخته شده است ، به لبنان تعلق دارند که ماموریت تیم او را پیچیده می کند.

کمبود سوخت وحشتناک به نظر می رسد ، همانطور که بانک مرکزی می گوید فعالیت کلی اقتصادی و بنابراین تقاضای سوخت پیش بینی شده از سال 2019 به شدت کاهش یافته است. بانک مرکزی سقوط اقتصادی لبنان را ده برابر و احتمالاً یک سوم بحران جهانی اواسط قرن نوزدهم توصیف کرد.

بحران کمبود سوخت در سوریه نیز یکی از بحران های آن کشور پس از جنگ داخلی است و از بین رفتن زیرساخت های انرژی داخلی و تحریم های بین المللی و کمبود ارز خارجی دلایل دیگری است. دولت سوریه دیگر میادین نفتی را کنترل نمی کند و اکنون آنها تحت کنترل نیروهای کرد تحت حمایت آمریکایی ها هستند. در دمشق ، زمان انتظار برای سوخت شش ساعت یا حتی بیشتر است.

بیشتر بخوانید  فال کائنات امروز | قدرت کائنات در دستان شماست! | از این سفر معنوی غافل نشوید + تفسیر دقیق

311311

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *