گزارش هواشناسی 30 خرداد 1401 / دمای هوای اهواز به 50 درجه رسید.



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور از بروز رگبار در نقاط مختلف کشور، تداوم گرد و غبار در کمربند شرقی و تجربه 50 درجه خبر داد. درجه سانتی گراد در اهواز

صادق ضیائیان وی افزود: روز یکشنبه (29 خرداد) در دامنه های شمالی البرز واقع در گیلان مازندران در ارتفاعات خراسان شمالی و خراسان رضوی ابر، گاهی رگبار و وزش باد به ویژه در بعدازظهر پیش بینی می شود. رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در روز دوشنبه (30 خرداد) در دامنه های البرز مازندران، شرق تهران و غرب سمنان در استان خراسان رضوی پیش بینی می شود.

وی در ادامه بیان کرد: روز سه شنبه (31 خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران و شرق تهران و همچنین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال هرمزگان رگبار باران پیش بینی می شود. چهارشنبه یکم تیرماه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در ارتفاعات جنوب کرمان رگبار و رعد و برق در نقاطی همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور افزود: روز پنجشنبه (دوم تیرماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در غرب گیلان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید در مناطقی از غرب در حال گذر است. کشور وزش باد شدید و گرد و غبار پیش بینی می شود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: امروز (29 خرداد) در کمربند شرقی به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک ادامه خواهد داشت. این وضعیت در نیمه شرقی کشور در روز دوشنبه (9 خرداد) رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید  آیا خامنه ای مرده؟ + شایعه فوت رهبر انقلاب (مهر ۱۴۰۱) – ایران چطور

وی افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در استان های ایلام در خوزستان و بوشهر شدت می گیرد و احتمال گرد و خاک در این استان ها دور از انتظار نیست، همچنین افزایش نسبی دما در استان های ساحلی خزر رخ خواهد داد. و اردبیل در این مدت».

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور با بیان وضعیت هوای تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ خرداد) صاف و وزش باد، در بعد از ظهر متغیر ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دما است. 25 و بیشینه دمای 36 درجه سانتیگراد و برای روز سه شنبه (31 خرداد) صاف و وزش باد با کمینه دمای 23 و حداکثر 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (29 و 30 خرداد) اهواز با دمای 50 درجه سانتیگراد و اردبیل با دمای 11 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید