مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 28 خرداد 1401 / آیا هوا رو به افزایش است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی از افزایش تدریجی دما در اکثر نقاط کشور و بروز رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها خبر داد.

صادق ضیائیان افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش بینی هواشناسی در روزهای یکشنبه و دوشنبه (8 و 9 خرداد) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بخش هایی از گیلان، غرب مازندران و البرز در استان های قزوین. البرز و تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شهر رگبار باران، در برخی نقاط با وزش باد شدید و در مناطق مستعد افزایش گرد و خاک پیش بینی می شود. این شرایط روزهای سه شنبه و چهارشنبه (10 و 11 خرداد) در شمال غرب و فلات البرز مرکزی رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور ادامه داد: بعدازظهر امروز (7 خرداد) بارش گاه به گاه باران در استان های همدان، مرکزی، شمال کردستان و شمال لرستان دور از انتظار نیست.

وی افزود: با جریانات جنوبی در دریای عمان از دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمالی هرمزگان بعدازظهر و عصر رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط صعود خواهد شد. زمین مورد انتظار است.

ضیائیان در ادامه بیان کرد: روز پنجشنبه در بخش هایی از استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های تهران و البرز بارش گاه به گاه باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی افزود: از امروز تا آخر هفته وزش باد شدید در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کمربندی شرق کرمان موجب افزایش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می شود. و دید افقی..

بیشتر بخوانید  گران ترین نقاشی ایرانی کجاست؟

وی در ادامه از افزایش تدریجی دما طی پنج روز آینده در نیمه شمالی، غربی و جنوب غربی کشور خبر داد.

به گفته ضیائیان، امروز و فردا مناطق شرقی و مرکزی خلیج فارس و از امروز تا چهارشنبه شرق دریای عمان ناآرام و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (9 خرداد ماه)، نیمه ابری، بعد از ظهر نیمه ابری، وزش باد شدید در برخی نقاط و احتمال بارش باران. با کمینه دمای 20 و حداکثر 30 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (10 خرداد) صاف تا متغیر ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 21 و حداکثر 31 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. .

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (8 و 9 خرداد) اهواز با دمای 42 و 43 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 4 و 7 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *