مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 28 اردیبهشت 1401 / نفوذ گرد و غبار در کدام استان ها افزایش می یابد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کارشناس سازمان هواشناسی می گوید: هوای ابری، وزش باد شدید، رگبار باران و نفوذ گرد و خاک از عراق در چند استان کشور پدیده غالب جوی امروز و فردا خواهد بود.

«کبری رفیعی» امروز (یکشنبه) درباره وضعیت جوی گفت: امروز شدت نفوذ گرد و غبار از کشور عراق به استان کرمانشاه رو به افزایش و کیفیت هوا در کل استان رو به کاهش است. امروزه این وضعیت به دامنه های مرکزی و جنوبی البرز کشیده شده است.

وی ادامه داد: امروز غلظت بارش ها در شمال غرب و شمال کشور، استان های ساحلی خزر، بخش هایی از شرق، مرکز و جنوب کشور خواهد بود و برای این مناطق طوفان های گذرا همراه با رعد و برق و شدید داریم. بادها “

رفیعی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال غرب، استان های ساحلی خزر و برخی مناطق شمال شرق رگبار، رعد و برق و وزش باد گذرا پیش بینی می شود.

به گفته کارشناسان سازمان هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در شمال شرق کشور پنج تا هشت درجه کاهش می یابد.

وی با اعلام اخطاریه دریایی تصریح کرد: امروز و فردا در خلیج فارس در نواحی مرکزی و شرقی تلاطم پیش بینی می شود که از روز دوشنبه ظهر تا پایان روز سه شنبه با حداکثر ارتفاع 2 متر تشدید می شود. در بندر بوشهر و شرق از خلیج فارس.

رفیعی گفت: در این مدت پیش بینی می شود شرق عمان در استان های سیستان و بلوچستان و برخی از مناطق مرکزی و تنگه هرمز ناآرام و متلاطم باشد و حداکثر ارتفاع موج 1.5 متر است.

بیشتر بخوانید  فیلم تصادف سلطانیه زنجان | تصادف امروز زنجان ۱۴۰۱ + اسامی کشته شدگان – ایران چطور

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *