مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 25 اردیبهشت 1401 / کدام استان ها تحت تاثیر افزایش گرد و غبار قرار گرفتند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، رعد و برق و رعد و برق در برخی استان ها خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک امروز (۲۵ اردیبهشت) در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان ادامه دارد. در اوایل عصر گاهی در آذربایجان غربی و غرب آذربایجان شرقی رگبار و گاهی وزش باد شدید وجود دارد. در سایر نقاط کشور جو آرام و با ثبات است.

وی افزود: با گذر متناوب امواج تراز میانی از کمربند شمالی کشور در روز دوشنبه (26 اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه های جنوبی البرز از جمله زنجان، قزوین، البرز. و تهران و همچنین برخی از نقاط استان های زاگرس مرکزی، کردستان، همدان، مرکزی و لرستان. افزایش ابر، گاهی رعد و برق، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط شمال غرب، تگرگ و اوایل شب رخ می دهد. طوفان شن در دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود. با نفوذ جریانات شمالی به سمت سواحل دریای خزر، کاهش نسبی دما و بارش های گاه به گاه در این مناطق پیش بینی می شود و دریای خزر متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت هواشناسی ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه (27 و 28 اردیبهشت) در شمال غرب و شرق آذربایجان، اردبیل و بخش هایی از دامنه های جنوبی البرز از جمله استان های البرز و تهران و بخش هایی از … سواحل شمالی خراسان شمالی و خراسان شمالی افزایش ابر، گاهی رگبار، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید.

بیشتر بخوانید  گزارش هواشناسی ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / بارش باران در این استان‌ها شدت می‌گیرد -

وی افزود: طی این دو روز در غرب و جنوب غرب کشور و در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست و دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، روز پنجشنبه (29 اردیبهشت) در سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی گاهی ابر و رعد و برق، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و نفوذ آن به کردستان و مرزها پیش بینی می شود. استان های غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اردیبهشت) در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل شدت وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: تهران فردا (۲۶ اردیبهشت) متغیر ابری و وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید با کمینه دمای ۱۸ و ۱۸ اردیبهشت ماه خواهد بود. بیشترین. دمای هوا 32 درجه سانتیگراد و متغیر ابری و وزش باد و گاهی شدید باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد برای روز سه شنبه (27 اردیبهشت) پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 6 اردیبهشت) سردترین مراکز استانی اهواز با دمای 41 و 43 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 5 و 8 درجه سانتیگراد است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *