مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 24 خرداد 1401. / هشدار 8 استان در خصوص افزایش گرد و غبار

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در تعطیلات آخر هفته در اکثر نقاط کشور جوی گرم و پایدار جریان دارد.

امروز (24 خرداد) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، شرق مازندران، گلستان، استان‌های کمربند شرقی شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان قرار دارند. و بلوچستان در مناطق کوهستانی کرمان و شرق هرمزگان. افزایش ابر، رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید. در شرق کشور نیز گرد و خاک پیش بینی می شود.

آسمان امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور غبارآلود است. روز چهارشنبه (4 خرداد) در برخی مناطق رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک بعدازظهر سه شنبه و چهارشنبه در دامنه های جنوبی البرز که در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در استان های همدان، مرکزی و کوم واقع شده است، پیش بینی می شود.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (26 و 27 خردادماه) در اکثر نقاط کشور هوای گرم و پایدار برقرار است و در شمال شرق آذربایجان و اردبیل، البرز مرکزی ویس، فلات خراسان شمالی و شمال فقط در بعدازظهر گاهی بارش باران خواهد بود. خراسان رضوی. این وضعیت روز شنبه (28 خرداد) ادامه خواهد داشت.

از بعدازظهر چهارشنبه تا یکشنبه (25 الی 29 خرداد) وزش باد شدید و گرد و خاک در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان در حال وزش است. در روز شنبه در منطقه زابل وزش باد، گرد و خاک و طوفان شن پیش بینی می شود. وزش باد شدید گرد و خاک در بعدازظهر از چهارشنبه تا پنجشنبه در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر در حال وزش است.

بیشتر بخوانید  تهران در تابستان ۱۴۰۰ حتی یک روز هوای پاک نداشته است / نشانه‌های مازوت در هوای آلوده تهران -

شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان امروز طوفانی و متلاطم خواهد بود.

همچنین بر اساس اعلام این مرکز، آسمان تهران فردا (پنجم خرداد) صاف، وزش باد، در برخی نقاط وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه پیش بینی می شود. (26 خرداد) صاف و وزش باد sa حداقل دما 26 و حداکثر 36 درجه سانتیگراد است.

امروز و فردا (24 و 25 خرداد) گرم ترین اهواز با دمای 47 و 48 درجه و شهرکرد با دمای 7 درجه سانتی گراد سردترین مرکز استان های کشور هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *