گزارش هواشناسی 24 باخمن 1400 / در کدام استان ها هوا تا 10 درجه خنک می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی از بارش باران و وزش باد شدید در 7 استان و کاهش دما تا 10 درجه سانتیگراد در شمال کشور خبر داد.

صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی امروز یکشنبه (25 بهمن) در کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد جنوبی و اصفهان بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در کوهستان های زاگرس. در جنوب کشور بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه 25 بهمن ماه در بخش هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش گاه به گاه پیش بینی می شود و این سامانه به تدریج از جنوب شرق کشور خارج می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی ادامه داد: از اواخر وقت امروز (25 بهمن) و طی روز دوشنبه (26 بهمن) در سواحل دریای خزر و در بخش هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی گاهی بارش باران می بارد. و برف انتظار می رود.

وی درباره بارش برف و باران در شمال کشور گفت: از روز سه شنبه (26 بهمن) با گذر متناوب امواج تراز متوسط ​​در سواحل غربی دریای خزر و بخش هایی از شمال غرب و چهارشنبه (27 بهمن) کمربند شمالی و دامنه های جنوبی البرز باران و برف.

به گفته ضیائیان، روز پنجشنبه 26 بهمن ماه در حوالی مناطق برگزیده در استان های مرکزی کوم، همدان و شمال اصفهان بارش گاهی پیش بینی می شود. امروز و فردا (25 و 25 بهمن) در شرق کشور وزش باد شدید گذرا و مناطق گرد و غبار دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید  لحظه تنبیه موتورسواران مزاحم دختر دانش آموز توسط پلیس / فیلم

ضیاییان در خصوص کاهش دما در جنوب کشور گفت: امروز (25 بهمن) در مناطق جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه سانتیگراد و دوشنبه (26 بهمن) در دریای خزر کاهش می یابد. کاهش دمای اردبیل و سواحل خراسان شمالی به 6 تا 8 درجه سانتیگراد.

وی افزود: یکشنبه و دوشنبه (15 و 25 بهمن ماه)، دریای خزر، خلیج فارس، دریای اورموس و دریای عمان و نیمه شرقی خلیج فارس و دریا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه. (17 و 18 فوریه). هرمز خشن خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ بهمن ماه) متغیر ابری تا ابری گاهی همراه با غبار محلی با کمینه دمای ۲ و حداکثر. دمای 11 درجه سانتیگراد در روز سه شنبه (26 بهمن) وزش باد کمی ابری با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 25 بهمن ماه) اهواز با دمای 23 و 24 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 6- و 4- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور هستند. .

بیشتر بخوانید:

هوای سرد و باران در انتظار تهران است

بارش برف و باران در جاده های 14 استان

235231

دیدگاهتان را بنویسید