گزارش هواشناسی 23 بهمن ساعت 14/00 / آغاز بارش برف و باران در این استان ها



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور با تشریح وضعیت هوای کشور در هفته آینده از کاهش تدریجی دما در اکثر نقاط کشور از روز جمعه ۲۴ دی ماه خبر داد. .

وی گفت: امروز (پنجشنبه 23 دی ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی پراکنده در گیلان، همچنین در شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری و غرب از بارش باران و برف. در اصفهان و در نواحی سرما و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: روز جمعه (24 دی) دامنه فعالیت سامانه بارشی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل خزر، استان های واقع در جنوب البرز مرکزی شامل تهران، البرز و قزوین و برخی مناطق کرمان خواهد بود. . استان

وی در ادامه تاکید کرد: بارش شدید باران در جنوب آذربایجان غربی و نیمه جنوبی اردبیل، غرب کردستان و کرمانشاه، ارتفاعات البرز مرکزی در استان های تهران، البرگ، قزوین و زنجان، شرق لرستان، جنوب و غرب اصفهان، چهار. محل بختیاری و نیمه شمالی استان های گیلان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد است. در این روز در برخی نقاط غربی و دامنه های جنوبی البرز و در نواحی جنوبی کشور رعد و برق و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه (25 دی ماه) در اکثر نقاط کشور و در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، در برخی مناطق یزد، شمال بارندگی خواهد بود. خراسان جنوبی و خراسان رضوی سخت خواهد بود. همچنین روز یکشنبه 26 دی ماه بارندگی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور ادامه دارد و موج دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می شود.

بیشتر بخوانید  راننده بیل مکانیکی مقصر حادثه قطار مشهد - یزد است

وی افزود: بارش در شمال غرب، غرب، برخی نقاط دامنه های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور رخ می دهد. شدت بارش در این روز در جنوب فارس و بوشهر، جزایر دریای اورموس و مرکز خلیج فارس، برخی مناطق هرمزگان و کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و همچنین است. جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان. شدت بارش در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز در این روز اغلب به صورت برف یا باران است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی ادامه داد: روز دوشنبه 26 دی ماه به جز مناطق کویری مرکزی کشور در اکثر مناطق بارش باران خواهد بود. در نواحی جنوبی با بارش باران و در حاشیه کوه‌های زاگرس و البرز، در غرب و شمال غرب کشور بیشتر برف می‌بارد.

وی با اشاره به اینکه از روز جمعه (24 دی) تا یکشنبه (27 دی) کاهش تدریجی دما از حدود 7 تا 12 درجه در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی وجود دارد، تاکید کرد: 5 تا 7 درجه خواهد بود. شرق، شمال شرق، جنوب غرب و مرکز در روزهای دوشنبه و سه شنبه (27 و 28 دی) 6 تا 12 درجه کاهش دما دارد.

وی در ادامه بیان کرد: دریای خزر از شنبه تا دوشنبه ناآرام است. همچنین در روز جمعه (25 دی) نیمه غربی خلیج فارس، روز شنبه (26 دی) خلیج فارس و دریای هرمز و روز یکشنبه (26 دی) شرق و مرکز خلیج فارس، دریای هرمز و دریای عمان بی قرار خواهند بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت در دو روز آینده گفت: تهران فردا (24 آذرماه) ابری و بارش باران و مه پراکنده و گاهی وزش باد و باران با احتمال رعد و برق با حداقل دمای شش و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد.(4 آذر) ابری و گاهی همراه با بارش باران و مه خفیف، وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد.

بیشتر بخوانید  عجیب‌ترین خواهران دوقلوی دنیا که یکی سفید است و یکی سیاه! / عکس -

دیدگاهتان را بنویسید