مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 21 اردیبهشت 1401 / این استان ها در انتظار خیزش گرد و غبار هستند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور از بارش شدید باران در برخی استان ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و همچنین افزایش قابل توجه دما در کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت هوای کشور گفت: امروز (21 اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران، خراسان شمالی و خراسان شمالی به ویژه مالو در بعدازظهر گاهی همراه با رعد و برق، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید گذرا، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (22 و 23 اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و استان های ساحلی دریای خزر به ویژه در بعدازظهر گاهی اوقات ابر و رعد و برق گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید گذرا خواهد بود. .

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی، روز شنبه (۲۳ اردیبهشت) در برخی نقاط استان های مرکزی، زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز و نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر. دریا گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در سایر نقاط کشور جو آرام و پایدار با افزایش نسبی دما حاکم است و در روز یکشنبه (25 اردیبهشت) در بیشتر نقاط کشور جو آرام و پایدار خواهد بود. همراه با افزایش قابل توجه دما.

وی افزود: امروز انبوه گرد و غبار ورودی به کشور باعث کاهش دید و کیفیت هوا و افزایش شاخص های آلودگی در استان های غرب، جنوب غرب و برخی نقاط مرکز، جنوب، دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز می شود. همچنین طی پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل به دلیل وزش باد شدید در ساعات مشخص احتمال گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید  کشف انبار 4 میلیاردی کالای جمع آوری شده در شیراز

به گزارش زیجاجان، طی چهار روز آینده خلیج فارس و غرب دریای هرمز و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر ناآرام و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دما وجود دارد. از 18 و بیشینه دما 26 درجه سانتیگراد و در روز جمعه (23 اردیبهشت) متغیر ابری و در بعدازظهر ابری و گاهی رگبار و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد است.

ضیاییان در پایان گفت: سردترین مراکز استان در طول روز (21 اردیبهشت) بندرعباس با دمای 39 درجه سانتیگراد و فردا (21 اردیبهشت) بندرعباس با دمای 38 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای یک درجه سانتیگراد است. . کشورها.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *