گزارش هواشناسی 20 سپتامبر 1401/1401 در ولایت بارانی


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در 9 استان، افزایش نسبی دما در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر خبر داد. دریا و گرد و غبار در شرق کشور.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز و یکشنبه در برخی مناطق گیلان، مازندران، اردبیل، شمال شرق آذربایجان و ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی در شمال شرق تهران و شمال غرب سمنان تا ساعاتی دیگر.. رگبار و رعد و برق بیشتر.

وی ادامه داد: امروز در فلات زاگرس جنوبی که در جنوب و شرق کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس قرار دارد، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید گذرا پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز بحران و مرکز پیش بینی کشور، روز دوشنبه (21 شهریور) در فلات البرز مرکزی در استان های گیلان، مازندران، تهران و سمنان و بعد از ظهر در فلات و فلات بارش پراکنده خواهد بود. و استان های سمنان. در جنوب کرمان و فلات هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (22 شهریور) در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

به گفته ضیائان، از اواخر وقت چهارشنبه (سوم شهریور) در برخی نقاط شمال غرب آذربایجان و شمال شرق آذربایجان، اردبیل و غرب سواحل خزر بارش پراکنده خواهد بود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (12 شهریور) در گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان و شمال شرق آذربایجان بارندگی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی، روزهای دوشنبه و سه شنبه در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر روند نسبی افزایش دما مشاهده می شود.

گرد و غبار در ایلام و خوزستان رو به افزایش است

ضیائیان ادامه داد: امروز در شرق، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در برخی مناطق به ویژه در منطقه زابل وزش شن پیش بینی می شود. وزش باد در حال افزایش است که می تواند باعث خیزش گرد و خاک به ویژه در محدوده مرزی این دو استان شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه سرعت وزش باد در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و در مرز خوزستان و ایلام و از چهارشنبه در نواحی غرب و شمال غرب کشور افزایش می یابد. و روز پنجشنبه در شمال شرق و جنوب غرب کشور در مناطق حساس خیزش و نفوذ گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته ضیائیان دریای خزر امروز متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا (10 شهریور) در تهران آسمان صاف تا کمی ابری و وزش باد حداقلی خواهد بود. در برخی مکان ها. ساعت ها. دمای هوا 20 و بیشینه 31 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (31 شهریور) در نقاط صاف و وزش باد حداقل 21 و حداکثر 33 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (30 و 21 شهریور) اهواز با 44 و 45 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل و شهرکرد با دمای 8 و 9 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

بیشتر بخوانید  فیلم چندش‌آور از خروج عفونت از تنه درخت بیمار

<п>اعلامیه گزارش هواشناسی 20 شهریور 1401/1401 در فرمانداری باران اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید