گزارش هواشناسی 20 سپتامبر 1401/1401 در ولایت بارانی



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در ۹ استان، افزایش نسبی دما در اردبیل و استان های ساحلی خزر خبر داد. دریا و گرد و غبار در شرق کشور.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا، امروز و یکشنبه در برخی مناطق گیلان، مازندران، اردبیل، شمال شرق آذربایجان و ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی در شمال شرق تهران و شمال غرب سمنان تا ساعاتی دیگر رگبار و رعد و برق رخ می دهد.

وی ادامه داد: امروز در ارتفاعات زاگرس جنوبی که در جنوب و شرق کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس قرار دارد، افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید گذرا پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور در روز دوشنبه (21 شهریور) در فلات البرز مرکزی در استان های گیلان، مازندران، تهران و سمنان بارش پراکنده و در ساعات بعدازظهر در فلات و در ارتفاعات و استان های سمنان بارش پراکنده خواهد بود. در جنوب فلات کرمان و هرمزگان گاهی افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش باد شدید گذرا پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (22 شهریور) در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

به گفته ضیائیان، از اواخر وقت چهارشنبه (3 شهریور) در برخی نقاط شمال غرب آذربایجان و شمال شرق آذربایجان، اردبیل و غرب سواحل خزر بارش پراکنده باران خواهد بود.

بیشتر بخوانید  قیمت انواع میوه ، حبوبات ، گوشت و مرغ در سمنان ؛ یکشنبه ، 11 ژوئیه + جدول - اخبار سمنان - اخبار استانهای تسنیم

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (3 شهریور) در گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان و شمال شرق آذربایجان بارندگی پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی، روزهای دوشنبه و سه شنبه در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر روند نسبی افزایش دما حاکم است.

گرد و غبار در ایلام و خوزستان در حال افزایش است

ضیائیان ادامه داد: امروز در شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در برخی مناطق به‌ویژه منطقه زابل طوفان شن پیش‌بینی می‌شود. وزش باد در حال افزایش است که می تواند باعث خیزش گرد و خاک به ویژه در منطقه مرزی این دو استان شود.

وی خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد در ساعاتی از روز دوشنبه در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و مرز خوزستان و ایلام از روز چهارشنبه در نواحی غربی و شمال غرب کشور افزایش می یابد. و روز پنجشنبه در مناطقی از شمال شرق و جنوب غرب کشور در مناطق حساس، خیزش و نفوذ گرد و غبار دور از انتظار نیست.

به گزارش ضیائیان، دریای خزر امروز ناآرام است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (31 شهریور) صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد با حداقل خواهد بود. دمای هوا 20 درجه سانتیگراد و بیشینه 31 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (22 شهریور) در نقاطی صاف و وزش باد با کمینه دمای 21 و حداکثر دمای هوا 33 درجه سانتیگراد خواهد بود.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (30 و 21 شهریور) اهواز با 44 و 45 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل و شهرکرد با دمای 8 و 9 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید