مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 20 اردیبهشت 1401; ریزگردها در غرب ایران/ این استان ها در حال ریزش هستند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت جوی کشور از رگبار و رعد و برق در نیمه شمالی کشور و گرد و خاک در غرب و جنوب غرب ایران خبر داد.

صادق ضیائیان با بیان وضعیت هوای کشور گفت: سه شنبه (19 اردیبهشت) با گذر موج های تراز متوسط ​​و از سمت کمربند شمالی کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه های زاگرس مرکزی در کردستان، همدان. ، مرکزی و لرستان، دامنه های جنوبی البرزا در زنجان، قزوین و البرز، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی رگبار باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد وجود دارد.

وی افزود: چهارشنبه (21 اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال همدان، مرکز، دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین و البرز، سواحل خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی به ویژه در رگبارهای بعد از ظهر گاهی اوقات رعد و برق و وزش باد وجود دارد.

به گفته ضیائیان، روزهای پنجشنبه و جمعه (22 و 23 اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، زنیان، قزوین، سواحل خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی به ویژه در بعدازظهر رگبار پراکنده پیش بینی می شود. و رعد و برق همچنین در نیمه جنوبی کشور آب و هوای آرام و پایدار با افزایش نسبی دما حاکم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران ادامه داد: شنبه (24 اردیبهشت)، دامنه های زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، کوم، شمال اصفهان، دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و سمنان در شرق گیلان. ، مازندران، گلستان، رگبار، گاهی با رعد و برق وزش باد. در روز یکشنبه (25 اردیبهشت) فضای آرام و با ثبات در سراسر کشور برقرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید  حضور خانواده آرمان عبدالعالی و غزاله شکور در آخرین جلسه سازش / مادر آرمان با قرآن آمد + تصاویر

ضیائیان افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شرایط ایجاد گرد و غبار در عراق مهیا است به طوری که پدیده گرد و غبار در استان های غرب و جنوب غرب کشور در این دو روز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (21 اردیبهشت) متغیر ابری، بعد از ظهر وزش باد شدید و اواخر وقت متغیر ابری همراه با باد پیش بینی می شود. کمترین. دمای 15، حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (21 اردیبهشت) صاف تا متغیر ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با کمینه دمای 17 و حداکثر دما پیش بینی می شود. 27 درجه سانتیگراد .

ضیاییان در پایان گفت: امروز (20 اردیبهشت) بندرعباس و اهواز با دمای 36 درجه سانتیگراد و فردا (21 اردیبهشت)، بندرعباس با دمای 39 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 3 و 4 درجه سانتیگراد است. درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *