مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 15 فروردین 1401 / زمان ورود سامانه جدید بارشی به کشور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی از ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش دما در استان های ساحلی خزر خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: از بعدازظهر چهارشنبه (19 فروردین) با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب به کشور در برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی و غربی، افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق و عبور بادهای قوی. در این روز در دامنه های جنوبی البرز شرقی، شمال شرق و شرق کشور وزش باد نسبتا شدید و در برخی نقاط احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

وی افزود: روز پنجشنبه (19 فروردین) پس از نفوذ سامانه بارشی به برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، البرز، تهران، استان های ساحلی دریای خزر. و ارتفاعات سمنان، همدان و مرکزی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. روز جمعه (18 فروردین) وضعیت شمال غرب کشور دور از انتظار نیست.

به گفته ضیائیان، ایجاد گرد و غبار در عراق و انتقال آن به استان های غرب کشور و شمال شرق و شرق کشور تا ساعاتی دیگر از چهارشنبه و پنجشنبه پیش بینی می شود و احتمال وجود دارد. گرد و غبار در مناطق مستعد

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور با اشاره به ورود موج بارشی به کشور در روز شنبه (19 فروردین) گفت: رعد و برق و رعد و برق گاهی وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ. .

بیشتر بخوانید  آمار کرونا در ایران تا ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵۸ نفر دیگر جان باختند -

به گفته ضیائیان دریای خزر امروز مواج و کاهش دما در استان های ساحلی خزر خواهد بود. روز یکشنبه (21 فروردین) در شمال کشور بارش گاه به گاه پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی همچنین با اشاره به وضعیت هوای تهران در دو روز آینده خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا (19 فروردین) ابری متغیر و کمینه دمای 17 و حداکثر دما پیش بینی می شود. ساعت 28 و در روز جمعه (29 فروردین) متغیر ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (16 و 19 فروردین) اهواز با دمای 37 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 1- درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *