مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 15 بهمن 1400 / بارش برف و باران در کدام مناطق کشور ادامه دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، گزارش هواشناسی حاکی از آن است که از امروز تا اواسط هفته آینده بیشتر مناطق کشور در نیمه شمالی، غربی و جنوبی با بارش برف، باران و وزش باد همراه است.

سازمان هواشناسی امروز (جمعه) سامانه بارشی در کمربند غربی شمال بوشهر، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور فعال است و موجب بارش برف و باران و وزش باد شدید می‌شود. در این مناطق و در استان های جنوبی رعد و برق خواهیم داشت.

همچنین در جنوب اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ارتفاعات شرق خوزستان امروز سخت‌تر است. آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها حتی در این مناطق با انسداد معابر مواجه خواهیم بود که به همین دلیل اخطار نارنجی به آنها داده شد.

در جزایر شمالی خلیج فارس رعد و برق خواهد بود و دریا مواج و متلاطم است. اوایل شب با نفوذ جریان های شمالی به سمت غرب دریای خزر، بارش ها با کاهش دما در شرق اردبیل و گیلان آغاز می شود.

در ادامه گزارش هواشناسی آمده است: روز شنبه به جز جنوب شرق در سایر نقاط کشورمان بارندگی خواهد بود. در این روز بارندگی در شرق مازندران، گلستان، غرب فارس و نیمه شمالی بوشهر بیشتر است. جزایر خلیج فارس و سواحل بوشهر رگبار و رعد و برق و دریا در این مناطق مواج خواهد بود.

و روز شنبه در دامنه های جنوبی البرز، کمربند شرقی و جنوب کشورمان افزایش سرعت باد داریم. در کمربند شمالی کاهش دما در انتظارمان است. بارش ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  آیا آغاز واکسیناسیون عمومی تاج در شهریور 1401 آغاز می شود / آیا هفتمین اوج تاج نزدیک است؟

نکته بعدی این است که فردا شنبه در استان هایی مانند سمنان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم داشت. در مورد دما نیز می توان گفت دمای هوای شمال کشورمان از شنبه تا دوشنبه کاهش محسوسی خواهد داشت.

تهران امروز نیز آسمانی ابری و متغیر ابری در ساعات خاصی همراه با بارش باران و وزش باد در بعدازظهر دارد. بیشینه دمای هوای تهران امروز به 13 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *