گزارش هواشناسی 10 مرداد 1401 / بارش باران و رعد و برق در 7 استان



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور، خطرات جوی ناشی از کاهش نسبی دما تا 6 درجه سانتیگراد در شمال کشور، وقوع رگبار، رعد و برق و شدید است. وزش باد در 7 استان و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق غرب کشور گزارش شد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز (اول مردادماه) در بخش هایی از گیلان، مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و استان های سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس به ویژه در بعد از ظهر ابرناکی و رگبار باران در برخی نقاط همراه با رعد و برق و وزش باد شدید گذرا.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی ادامه داد: از اواخر وقت امروز و در طول هفته (دوم مردادماه) با گذر امواج جوی میانی از سمت شمال کشور، در سواحل دریای خزر، شمال شرق آذربایجان و آذربایجان غربی، اردبیل، در شمال برای ارتفاعات خراسان و البرز ابرانکی بارش باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان، بلوچستان و جنوب شرق فارس رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید گذرا پیش بینی می شود. روز دوشنبه (12 مرداد) بارندگی در مناطق مذکور با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت. در این مدت در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز از جمله زنجان، قزوین و البرز رگبار پراکنده و رعد و برق، وزش باد شدید گذرا و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید  جواد محجوب ، جودوکار پناهنده ایرانی از المپیک حذف شد

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی از کاهش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد در روزهای یکشنبه و دوشنبه (2 و 3 مردادماه) در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: سه شنبه (14 مرداد) ) ) بارندگی در سواحل شمالی کاهش می یابد البته در جنوب شرق کشور بارش ها افزایش یافته و حجم بارش ها به استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، نیمه جنوبی کرمان و همچنین امتداد می یابد. دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس.

به گفته ضیائیان، روز چهارشنبه (14 مرداد) رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید گذرا در استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان در جنوب استان‌های اصفهان و یزد رخ می‌دهد. و در برخی نقاط در دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های گیلان، مازندران، البرز، قزوین و تهران ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی سه روز آینده در غرب کشور به ویژه در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود که باعث کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود. در این دوره وزش باد پدیده غالب در نواحی شرق و مرکز کشور است.

به گفته ضیائیان شرق دریای عمان تا پنج روز آینده و دریای خزر تا سه روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (دوم مرداد) صاف تا کمی ابری و در بعدازظهر وزش باد پیش بینی می شود. با کمینه دمای 26 و حداکثر 39 درجه سانتیگراد شدید و طی روز دوشنبه (3 مرداد) صاف تا کمی ابری و وزش باد شدید و گرد و خاک در بعدازظهر با حداقل دمای 24 و حداکثر دما 36 درجه سانتیگراد

بیشتر بخوانید  رییس سازمان حج و زیارت تغییر کرد

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (1 و 2 مرداد) اهواز با 48 و 46 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با 10 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید