مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی 10 شهریور 1401 / وقوع رگبار در استان های خاص

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی از وقوع رگبار، رعد و برق، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: سه شنبه (اول شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی مناطق آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنین در ارتفاعات جنوبی. سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و در برخی نقاط باران، رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: در استان های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور گرد و غبار نادر و افت کیفیت هوا دور از انتظار نیست، همچنین در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با افزایش گرد و خاک. در بعضی جاها انتظار می رود .

وزش باد شدید در کمربند شرقی

به گفته ضیائیان، وزش باد شدید در کمربند شرقی از چهارشنبه تا جمعه (دوم تا چهارم شهریور ماه) ادامه دارد و تنها در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده در بعدازظهر و سایر نقاط کشور هوای آرام و پایدار خواهد داشت.

وی افزود: روز شنبه (14 شهریور) وزش باد فقط در منطقه زابل ادامه دارد و هوای گرم و آرام در اکثر مناطق کشور حاکم خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: در شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه موج موجی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  کرونا به یک بیماری بومی تبدیل خواهد شد

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (دوم شهریور) صاف تا نیمه ابری، وزش باد و در ساعات پایانی با تشدید پیش بینی می شود. با کمینه دمای 21 و حداکثر 30 درجه سانتیگراد در روز چهارشنبه (12 شهریور) صاف و گاهی وزش باد با کمینه دمای 20 و حداکثر 29 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز (اول شهریور) و فردا (دوم شهریور) گرمترین هوا اهواز با دمای 45 و 46 درجه سانتیگراد و سردترین آن اردبیل با دمای 7 درجه سانتیگراد است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *